Tiedote 29.8.2024
Yleinen arvonlisävero nousee 24 %:sta 25,5%:iin 1.9.2024 alkaen.
Tästä johtuen tavarataloihin tilatut, ennakkoon maksetut noudot ovat pois käytöstä 1.9. saakka. Varaa ja nouda -tilaukset käsitellään ja toimitetaan normaaliin tapaan.
Pahoittelemme häiriötä.
Motonet-verkkokaupan myyntiehdot
YLEISET EHDOT
Näitä myyntiehtoja sovelletaan Motonet Oy:n ylläpitämän, verkko-osoitteessa www.motonet.fi olevan verkkokaupan ja sekä asiakkaan väliseen kauppaan. Tilaamalla tuotteita verkkokaupasta tai asiakaspalvelusta asiakas hyväksyy nämä myyntiehdot.
Motonetilla on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkosivuilla. Asiakkaan tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ennen tilauksen lähettämistä.
MOTONET-VERKKOKAUPAN IMMATERIAALIOIKEUDET
Kaikki Motonetin verkkokaupassa esitettävä sisältö (mukaan lukien kuvat, tekstit, tuotetiedot, tekstit, tavaramerkit, videot, logot ja taulukot) on Motonetin ja/tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien ja muiden aineettomien oikeuksien suojaamaa omaisuutta, jonka luvaton käyttö tai kopiointi on kiellettyä. Riitojen ratkaisuun tekijänoikeusrikkomustilanteessa sovelletaan Suomen lakia.
Tilaaminen verkkokaupasta
Verkkokaupan toimituskulut, lue lisää täältä toimituskulut
Voit tilata tuotteita verkkokaupasta rekisteröitymällä ja kirjautumalla verkkokauppaan tai halutessasi myös ilman rekisteröitymistä. Kirjautuneena käyttäjänä henkilökohtaiset tietosi on ennakkotäytettynä ja tilaaminen on nopeampaa.
Lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin ja siirry tilauslomakkeelle klikkaamalla "Jatka kassalle". Täytä tilauslomakkeen tiedot ja valitse toimitus- sekä maksutapa. Paina ”Hyväksy tilaus”. Tilaus välittyy Motonetin verkkokauppaan käsiteltäväksi.
HUOM! Otathan huomioon, että verkkokaupan ostoskori ei varaa tuotteita ennen kuin tilaus on maksettu.
Asiakaspalvelu
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja asiakaspalvelijamme auttavat sinua tilauksen tekemisessä. Asiakaspalvelumme tavoitat numerosta 030 621 20. Asiakaspalvelun yritysnumeroon 030 621 20 soittamisesta veloitetaan pelkästään liittymäsopimuksessasi määritellyn paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm) verran. Jonotus on maksullista.
Tilauksen maksaminen
Lue lisää täältä.
Tuotteiden saatavuus
Motonet pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa esiintyy ongelmia. Motonet on tässä tapauksessa yhteydessä asiakkaaseen. Tuotteiden tavaratalosaatavuudet vaihtelevat nopeasti, eikä tavaratalokohtaista saatavuutta voida täysin taata. Viimeinen myytävä kappale voi olla myös ns. mallikappale.
Tilauksen toimitus
Toimitusaika ja tuotteiden saatavuus
Toimitusaika verkkokaupasta tilatuille tuotteille on 2-5 arkipäivää. Jos tilattua tuotetta ei ole tilaushetkellä varastossa ja se tilataan verkkokaupan varastoon toisesta tavaratalosta, voi tilauksen toimitus kestää 2-14 arkipäivää. Varaamme oikeuden perua tilauksen jos tuote on myyty loppuun tai sitä ei ole enää saatavissa tavarantoimittajilta.
Tavaratalon valikoiman ulkopuolelta asiakkaalle erikseen tilattavista tuotteista peritään ennakkomaksu. Ennakkomaksua ei palauteta mikäli asiakas jättää noutamatta hänelle erikseen tilatun tuotteen.
Huom! Tavaratalojen välisistä tuotesiirroista veloitamme alkaen 6,90 € hintaisen siirtomaksun. Maksu maksetaan tuotetta noudettaessa tavarataloon.
Motonet ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaus virheellisyyden, kuten painovirheen, teknisen ongelman tai tuotteen loppumisen vuoksi. Tarjoustuotetta voi tilata vain 1 kpl / asiakas.
Toimitustavat
Toimitukset lähetetään Postin tai Matkahuollon kuljettamana. Motonet-verkkokauppa toimittaa tilaukset kaikkialle Manner-Suomeen. Emme toimita verkkokaupan tai puhelinmyynnin tilauksia Ahvenanmaan postinumeroihin emmekä ulkomaille.
Pyrimme toimittamaan varastosta löytyvät tuotteet samassa lähetyksessä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, toimitamme puuttuvan tuotteen jälkikäteen erillisenä toimituksena.
Toimitettavaan tilaukseen lisätään toimituskulut. Tilattujen tuotteiden lukumäärä tai niiden koko eivät vaikuta toimituskulujen suuruuteen, vaan hinta on kiinteä. Jos valitset toimitustavaksi noudon tavaratalosta, maksat tilauksen vasta tavaratalossa. Postin, Matkahuollon ja Schenkerin toimitustapojen kohdalla tilausta ei voi muokata tai perua tilausvahvistuksen jälkeen.
Lue lisää täältä.
Viallinen tai rikkoutunut lähetys
Mikäli lähetys on kuljetuksen aikana rikkoutunut tai pakkaukseltaan vioittunut, tee siitä heti kirjallinen vahinkoilmoitus Matkahuoltoon tai Postiin toimitustavasta riippuen. Pakkaamme kaikki tuotteet asianmukaisesti minimoidaksemme lähetyksen vahingoittumisen. Emme vastaa kuljetuksessa aiheutuneista vahingoista.
· Postin asiakaspalvelu, reklamaatiot, laskutus ja sopimusasiointi, puh. 0100 85160
· Matkahuollon asiakaspalvelu, puh. 0800 132 582
Motonet Outlet
Motonet Outlet -tuotteet myydään ensisijaisesti tavarataloista. Ei jälleenmyyjille. Huom! Emme siirrä Outlet-hinnoiteltuja tuotteita tavaratalojen välillä. Tuotteiden tavaratalokohtaiset saatavuudet vaihtelevat nopeasti, eikä tuotteen saatavuutta voida taata. Viimeinen myytävä kappale voi olla myös mallikappale.
Poikkeukset erikoiskampanjoissa
Erikoiskampanjoissa (kuten Kanta-asiakaspäivät, Järkipäivät, Työkalukiertue ja Black Friday) sovelletaan ao. poikkeusehtoja:
· Tarjous- ja kampanjatuotteita on rajoitettu erä
· Pidätämme oikeuden rajoittaa erikoiskampanjoissa tuotteiden kappalemääräistä myyntiä asiakaskohtaisesti
· Tarjous- ja kampanjatuotteita ei voi tilata "Nouda ja varaa" toimitustavalla
· Jos valitsit maksutavaksi verkkomaksun on sinulla 20 minuuttia maksaa tilaus. Jos tilausta ei ole maksettu 20 minuutin kuluessa peruutamme tilauksen
· Suuren tilausmäärän vuoksi toimitusaika saattaa olla normaalia pidempi.
Valitse mitkä tahansa kolme tuotetta, saat edullisimman tuotteen veloituksetta. Tarjous voimassa 26.5. saakka tai niin kauan kuin tuotteita tarjousaikana riittää. Jos ostit useita tuotteita pakettitarjouksena, esimerkiksi ”ota 3, maksa 2” ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, täytyy sinun palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet.
Vaihto- ja palautusoikeus
Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Myös verkkokaupan tilauksissa sinulla on 30 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Tilauksen mukana toimitettu lähete toimii kuittina, se kannattaa säilyttää.
Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja myyntipakkauksen tulee olla ehjä. Myyntipakkaukseen ei saa liimata palautustarroja, pakettiosoitekorttia eikä sitä saa teipata.
Vaihto- ja palautusoikeus ei kilpailu- ja kuluttajaviranomaisen linjauksen mukaisesti koske tuotetta tai tavaraa, jota on valmistettu tai muunneltu asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Tällaisia muutoksia ovat esimerkiksi kaapeleiden tai johtojen pätkiminen asiakkaan toivomaan mittaan, tai tuotteet, joihin on asiakkaan toivomuksesta tehty yksilöllinen kaiverrus tai nimikointi.
Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on verkkokauppiaalla (Motonet Oy) oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.
· Postin kautta toimitettaviin palautus- ja vaihtolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, sopimusnumero 601041.
· Matkahuollon kautta toimitettaviin palautus- ja vaihtolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, palautuskoodi 9508024.
Palauttaminen on maksutonta, mikäli lähetät palautuksen normaalina lähetyksenä ja lähetyspaikka on Suomessa.
Täytä tilauksen mukana toimitettu palautuskortti huolellisesti.
HUOM! Mikäli palautat tuotteen, tulee lähetteen mukana toimitettu palautuskortti täyttää kokonaisuudessaan. Näin toimimalla nopeutat palautuksen käsittelyä.
Asiakaspalautuksen voit tehdä myös mihin tahansa Motonet-tavarataloon. Tavaratalosta ostettuja tuotteita ei voi palauttaa verkkokaupan asiakaspalautuksena. Patruunapalautuksen voi tehdä ainoastaan alkuperäiseen ostopaikkaan.
Hinnat & Tarjoukset
Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotteesta veloitettava hinta on tilaushetkellä voimassa oleva hinta, joka ilmoitetaan verkkokaupassa sekä asiakkaalle toimitettavassa tilausvahvistuksessa. Hinnat ovat julkaisupäivän hintatason mukaiset. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Kaikki hinnat koskevat yhtä kappaletta ellei toisin mainita.
Tarjoushinnat ja mahdolliset kaupanpäälliset ovat voimassa kampanja-aikana tai niin kauan kuin tuotteita tarjousaikana riittää. Ei ennakkovarauksia.
Selvät hintavirheet
Motonet pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa tai mainoksessamme siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe.
Patruunoiden ostaminen
Patruunoita ostaessa tulee asiakkaan toimittaa myyjälle kopio ampuma-aseen hallussapitoluvasta (kortin molemmat puolet).
Ilma-aseet
Ilma-aseiden, jousitoimisten aseiden myyminen ja luovuttaminen alle 18-vuotiaalle on kielletty ilman hänen huoltajansa suostumusta. Varaudu todistamaan ikäsi tilauksen yhteydessä.
Panttimaksut / vaihto-osat
Panttimaksu lisätään pantillisen tuotteen hintaan. Maksu palautetaan vanhaa kunnostuskelpoista osaa vastaan. Vanha osa on palautettava uuden osan laatikossa kokonaisena. Puretuista, rikkinäisistä tai vajaista osista ei panttimaksua hyvitetä. Palautettavan osan rungon on oltava ehjä. Tavaratalon varaosamyyjä tarkastaa palautettavan laitteen ja pidätämme oikeuden hylätä panttimaksun.
Tuotetiedot ja tuotekuvat
Osa verkkokaupan tuotekuvista voivat olla viitteellisiä, eivätkä ne välttämättä vastaa täydellisesti myynnissä olevaa tuotetta.
Vaihto ja palautus
Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen ostokseesi. Motonet-tavarataloista ja verkkokaupasta ostetuilla myyntikuntoisilla tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus.
Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja myyntipakkauksen tulee olla ehjä. Myyntipakkaukseen ei saa liimata palautustarroja, pakettiosoitekorttia eikä sitä saa teipata. Tarkista, että palautat kaikki osat, myös mahdolliset käyttöohjeet ja pakkausmateriaalit.
Vaihto- ja palautusoikeus ei kilpailu- ja kuluttajaviranomaisen linjauksen mukaisesti koske tuotetta tai tavaraa, jota on valmistettu tai muunneltu asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Tällaisia muutoksia ovat esimerkiksi kaapeleiden tai johtojen pätkiminen asiakkaan toivomaan mittaan, tai tuotteet, joihin on asiakkaan toivomuksesta tehty yksilöllinen kaiverrus tai nimikointi
Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin käyttötarkoituksensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi kasvomaskit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä-/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä painopeitot, alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free -laitteet.
Elintarvikkeilla ja lemmikkien ruoilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin käyttötarkoituksensa vuoksi.
Patruunapalautuksen voi tehdä ainoastaan alkuperäiseen ostopaikkaan.
Miten toimia tuotteiden vaihto- ja palautustilanteissa:
· Tarkista onko tuotteen vaihto- ja palautusehtojen voimassaolo.
· Ota aina ensin yhteys Motonet-tavarataloon tai asiakaspalveluumme (puh. 030 621 20) ennen kuin teetät vaihto- ja palautusoikeuden alaisille osille korjauksia.
· Asiakaspalvelustamme saat ohjeet miten rikkoutuneiden osien kanssa toimitaan.