Motonet-asiakaspalvelu
Motonet-asiakaspalvelu
Voit ottaa meihin yhteyttä kaikissa tavarataloihin, verkkokauppaan ja kanta-asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä, me autamme!
Usein kysytyistä kysymyksistä löydät apua ja ohjeita moneen eri tilanteeseen. Mikäli vastausta ei löydy, asiakaspalvelumme auttaa mielellään.
Asiakaspalvelu
Mitä asiakaspalveluun soittaminen maksaa?
Asiakaspalvelun numeroon 030 621 20 soittamisesta veloitetaan pelkästään liittymäsopimuksessasi määritellyn paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm) verran. Jonotus on maksullista.
Olen jo kanta-asiakas, mutta en ole aiemmin käyttänyt verkkokauppaa. Pitääkö rekisteröityä uudelleen?
Ei pidä. Jos olet liittyessäsi ilmoittanut sähköpostiosoitteesi, voit vain tilata salasanan vaihtolinkin kirjautumisruudun kohdasta "unohditko salasanan?". Jos taas et ole ilmoittanut sähköpostiosoitettasi tai se on vaihtunut, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Salasanan vaihtolinkki ei tule perille tai kirjautuminen ei onnistu. Mitä teen?
Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi. Lisää viestiin kuvakaappaus verkkokaupan mahdollisista virheilmoituksista.
Haluan palauttaa pakettitarjoustuotteen, miten toimin?
Pakettitarjouskampanjoissa, kuten esimerkiksi "Ota 3, maksa 2" on normaalista poikkeava palautuskäytäntö. Mikäli ostat tuotteita pakettitarjouksena ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun täytyy palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet
En pääse itse noutamaan tekemääni tilausta tavaratalosta. Voiko joku muu hakea sen puolestani?
Tilauksen voi noutaa ainoastaan tilauksen tehnyt henkilö tai hänen valtakirjalla valtuuttamansa henkilö. Mikäli tarvitset valtakirjaa, voit laatia vapaamuotoisen valtakirjan itse tai tulostaa valmiin valtakirjamallin tästä linkistä. Hakijan henkilöllisyys tarkistetaan noutohetkellä.
Kanta-asiakkuus
Mistä löydän tietoa kanta-asiakkuudesta ja kanta-asiakkaaksi liittymisestä?
Lisätietoa sekä usein kysytyt kysymykset kanta-asiakkuudesta löydät täältä.
Tuotteiden saatavuus
Mitä saatavuusmerkintä tarkoittaa? Voinko luottaa, että tavaratalossa on tuotetta, jos netissä on näin ilmoitettu?
Tuotteiden tavaratalosaatavuudet vaihtelevat nopeasti, eikä tavaratalokohtaista saatavuutta voida täysin taata. Viimeinen myytävä kappale voi olla myös ns. mallikappale.
Suosittelemme varmistamaan tuotteen saatavuuden tekemällä siitä Nouto tavaratalosta- tai Drive in -tilauksen haluamaasi myymälään. Myymälässä tuote kerätään sinulle valmiiksi ja saat ilmoituksen, kun se on noudettavissa. Tuotteen saatavuus voidaan varmistaa myös asiakaspalvelussa. Katso asiakaspalvelun yhteystiedot tästä
Voinko varata tarjoustuotteen tavarataloon?
Tarjous- ja kampanjatuotteita ei voi ennakkovarata tai tilata nouto tavaratalosta-toimitustavalla.
Tavaratalot
Miten tavaratalot ovat avoinna?
Oletteko avoinna juhlapyhinä?
Tavaratalojen aukiolot löydät täältä
Poikkeusaukiolot löydät täältä
Miten löydän perille?
Tavaratalojen osoitteet ja yhteystiedot löydät täältä
Voinko soittaa suoraan haluamaani tavarataloon?
Tavarataloihin ei ole suoria numeroita. Meillä on keskitetty asiakaspalvelu, joka palvelee koko Suomea numerossa 03062120 (pvm / mpm). Voit olla yhteydessä myös sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi
Maksutavat
Millä voin maksaa ostokseni Motonet-tavarataloissa?
Tavarataloissamme voit maksaa perinteisesti käteisellä sekä pankki- ja luottokorteilla (ei Diners ja Amex) sekä Klarnan maksutavoilla.
Millä voin maksaa ostokseni Motonet-verkkokaupassa?
Voit maksaa ostoksesi verkkomaksuna, yleisimmillä maksukorteilla, MobilePaylla ja Klarnan laskulla tai erämaksulla. Verkkokaupan tilauksissa maksun saaja on maksuvälittäjämme Klarna. Lue lisää täältä.
Voinko maksaa ostokseni laskulla tai erämaksulla?
Lasku- ja erämaksuvaihtoehtona Motonet-tavarataloissa sekä verkkokaupassa on Klarna.
Miksi tiliotteellani näkyy maksun saajana Klarna?
Verkkokaupan tilauksissa maksun saaja on maksuvälittäjämme Klarna Checkout.
Toimitustavat ja -kulut
Mitä toimitustapoja Motonetilla on käytössä ja mitä toimitus maksaa?
Lisätietoja toimitustavoista ja -kuluista löydät täältä.
Palvelut
Vaihdetaanko Motomaatissa öljyt?
Motomaatissa ei vaihdeta öljyjä. Motomaatissa voit mittauttaa moottorin öljymäärän ja teemme puolestasi esimerkiksi moottoriöljyn, jäähdytinnesteiden tai jarrunesteiden lisäyksen.
Mitä palveluita Motomaatti-palvelupisteessä on?
Motomaatissa saat edullisesti pienet mittaukset ja asennukset autoosi. Voit mittauttaa esimerkiksi rengaspaineet ja renkaan kulutuspinnan, moottorin öljymäärän, akun kunnon ja latauksen sekä ajoneuvon sähköjärjestelmät. Teemme puolestasi esimerkiksi moottoriöljyn, jäähdytinnesteiden tai jarrunesteiden lisäyksen sekä pyyhkijänsulkien asennuksen. Lisäksi ammattitaitoinen henkilökuntamme lukee testerillämme autojen OBD-vikakoodit sekä suorittaa laajempia järjestelmätestejä. Lue lisää täältä
Mitä Motomaatin palvelut maksavat?
Joissain tapauksissa palvelu on veloituksetonta, jos tuote on ostettu Motonetista. Hinnaston näet täältä
Millä paikkakunnilla Motonet-korjaamoita on?
Motonet-korjaamoita löytyy lähes kaikilta Motonet-tavaratalopaikkakunnilta. Katso lähin Motonet-korjaamosi täältä
Mistä voin varata ajan Motonet-korjaamoon?
Yhteystiedot ajanvaraukseen löytyvät korjaamoiden omilta sivuilta
Millä paikkakunnilla toimii Motopesu?
Motopesu-itsepalvelupesulat ja -konepesut toimivat useammalla paikkakunnalla. Hinnastot ja paikkakuntakohtaiset aukiolot löydät täältä
Voinko ladata sähköautoani Motonetissa?
Kyllä voit, meillä löytyy Motolataus jo usealta paikkakunnalta. Lue lisää täältä
Vaihdot ja palautukset
Miten pitkä palautusaika Motonetista ostetuilla tuotteilla on?
Motonetista ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautus- ja vaihto-oikeus.
Asiakaspalautuksen voi tehdä mihin tahansa Motonet-tavarataloon.
Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja myyntipakkauksen tulee olla ehjä. Myyntipakkaukseen ei saa liimata palautustarroja, pakettiosoitekorttia eikä sitä saa teipata.
Miten reklamoin viallisesta tuotteesta?
Nopein tapa reklamoida verkkokaupasta tai myymälästä ostamasi tuote on vierailla lähimmässä Motonet-tavaratalossa.
Ota viallinen tuote sekä kuitti tai verkkokaupan lähete mukaan tavarataloon. Mikäli tunnistauduit ostohetkellä kanta-asiakkaaksi, löytyy kuitti kanta-asiakastililtäsi. Tavaratalon henkilökunta tekee reklamaatioarvion tuotteesta ja joissain tapauksissa joudumme lähettämään tuotteen tutkittavaksi. Huom! jotkin tuotteet ovat ns. huoltotuotteita, jotka lähetetään huoltoon.
Jos et pääse asioimaan tavarataloon, voit hoitaa reklamaation myös lähettämällä tuotteen meille asiakaspalautuksena. Asiakaspalautus on maksuton.
Postin kautta toimitettaviin reklamaatiolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, sopimusnumero 601041.
Matkahuollon kautta toimitettaviin reklamaatiolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, palautuskoodi 9508024.
Täytä palautuslomake huolellisesti. Palautuslomakkeen voit ladata myös täältä. Klikkaa linkkiä, lataa lomake, täytä palautustiedot ja tulosta se lähetyksen mukaan.
Kun reklamaatiosi on käsitelty, otamme sinuun yhteyttä.
Haluan palauttaa pakettitarjoustuotteen, miten toimin?
Pakettitarjouskampanjoissa, kuten esimerkiksi "Ota 3, maksa 2" on normaalista poikkeava palautuskäytäntö. Mikäli ostat tuotteita pakettitarjouksena ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun täytyy palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet
Huijausviestejä Motonetin nimissä
Huijausviestejä kuluttajille Motonetin nimissä
Meille tulleiden yhteydenottojen mukaan Motonetin nimissä on tehty tietojenkalasteluviestejä Facebookissa, Facebookin Messengerissä ja sähköpostitse. On mahdollista, että huijausyrityksiä tehdään myös muissa kanavissa.
Huijauksissa kerrotaan esimerkiksi vastaanottajan voittaneen arvonnassa ja vaaditaan hallintokulujen maksamista, jotta palkinto voidaan toimittaa. Kyse ei ole Motonetin kampanjasta. Lisäksi Motonetin tuotteita on myyty verkkokaupassa, joka ei ole Motonetin ylläpitämä. Motonet ei koskaan myy tuotteitaan muissa verkkokaupoissa kuin virallisessa Motonet.fi -verkkokaupassa.
Miten erotan väärennetyn sivun Motonetin Facebook -sivusta? Entä Instagramissa?
Virallisella sivulla Motonetin nimen vieressä on sininen symboli . Se tarkoittaa, että sivu on varmennettu eli Facebook tarkastanut sivun oikeellisuuden.
Motonetin virallisen sivun nimessä on pelkkä Motonet eikä siihen liity minkään paikkakunnan nimeä. Motonetin Instagram-profiili on @motonetfi. Motonetilla ei ole muita Instagram-tilejä. Väärennetyille sivuille on tyypillistä, että niillä on vain muutamia kymmeniä seuraajia. Lisäksi ne on perustettu lähiaikoina eikä niillä yleensä ole paljoa sisältöä.
Mistä tunnistan huijausviestin?
Motonet ei koskaan kysy asiakkaidensa maksukorttitietoja tai veloita arvontavoitoista postituskuluja. Huijausviestien linkit saattavat johtaa epämääräisiin osoitteisiin, eivät motonet.fi-sivulle. Viesteissä saattaa lisäksi olla kirjoitus- tai kielioppivirheitä.
Miten huijausviestiin tulee reagoida?
Älä klikkaa viestin linkkejä äläkä anna mitään henkilökohtaisia tietojasi eteenpäin. Väärennetyt Facebook-sivut voi ilmiantaa Facebookille. Myöskin väärennetyt Instagram-profiilit voi ilmiantaa ja estää Instagramissa. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jos jokin viesti epäilyttää sinua ja haluat varmistua sen aitoudesta. Voit myös ilmoittaa kohtaamistasi huijauksista asiakaspalveluumme.
Jos olet ehtinyt antaa tietojasi, tee rikosilmoitus poliisille ja kuoleta maksukorttisi.
Mitä minun tulee tehdä, jos olen antanut tietojani eteenpäin?
Jos olet antanut henkilökohtaisia tietojasi, tee rikosilmoitus poliisille ja ota yhteyttä pankkiisi maksukorttisi kuolettamiseksi.
Mistä saan lisätietoa?
Asiakaspalvelumme auttaa, jos jokin viesti epäilyttää sinua ja haluat varmistua sen aitoudesta. Kyberturvallisuuskeskus on koonnut verkkosivuilleen hyödyllistä tietoa avuksi huijausten tunnistamiseen ja niiltä suojautumiseen.
Mitä asiakaspalveluun soittaminen maksaa?
Asiakaspalvelun numeroon 030 621 20 soittamisesta veloitetaan pelkästään liittymäsopimuksessasi määritellyn paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm) verran. Jonotus on maksullista.
Olen jo kanta-asiakas, mutta en ole aiemmin käyttänyt verkkokauppaa. Pitääkö rekisteröityä uudelleen?
Ei pidä. Jos olet liittyessäsi ilmoittanut sähköpostiosoitteesi, voit vain tilata salasanan vaihtolinkin kirjautumisruudun kohdasta "unohditko salasanan?". Jos taas et ole ilmoittanut sähköpostiosoitettasi tai se on vaihtunut, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Salasanan vaihtolinkki ei tule perille tai kirjautuminen ei onnistu. Mitä teen?
Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi. Lisää viestiin kuvakaappaus verkkokaupan mahdollisista virheilmoituksista.
Haluan palauttaa pakettitarjoustuotteen, miten toimin?
Pakettitarjouskampanjoissa, kuten esimerkiksi "Ota 3, maksa 2" on normaalista poikkeava palautuskäytäntö. Mikäli ostat tuotteita pakettitarjouksena ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun täytyy palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet
En pääse itse noutamaan tekemääni tilausta tavaratalosta. Voiko joku muu hakea sen puolestani?
Tilauksen voi noutaa ainoastaan tilauksen tehnyt henkilö tai hänen valtakirjalla valtuuttamansa henkilö. Mikäli tarvitset valtakirjaa, voit laatia vapaamuotoisen valtakirjan itse tai tulostaa valmiin valtakirjamallin tästä linkistä. Hakijan henkilöllisyys tarkistetaan noutohetkellä.
Motonet asiakaspalvelun yhteystiedot
Asiakaspalvelumme on avoinna
arkisin
lauantaisin
klo 9-16 (Chat klo 9-18)
sunnuntaisin
klo 10-16 (Chat klo 10-17)
Tavaratalojen aukioloajat löydät täältä
asiakaspalvelu@motonet.fi
030 621 20
(pvm / mpm)