Motonet logo
Tavaratalot
Tavaratalot

Kirjaudu
Kirjaudu sisään
Ostoskori
Kassalle

Motonet-asiakaspalvelu

Motonet-asiakaspalvelu

Voit ottaa meihin yhteyttä kaikissa tavarataloihin, verkkokauppaan ja kanta-asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä, me autamme!

Usein kysytyistä kysymyksistä löydät apua ja ohjeita moneen eri tilanteeseen. Mikäli vastausta ei löydy, asiakaspalvelumme auttaa mielellään.

Mitä asiakaspalveluun soittaminen maksaa?

Asiakaspalvelun numeroon 030 621 20 soittamisesta veloitetaan pelkästään liittymäsopimuksessasi määritellyn paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm) verran. Jonotus on maksullista.

Olen jo kanta-asiakas, mutta en ole aiemmin käyttänyt verkkokauppaa. Pitääkö rekisteröityä uudelleen?

Ei pidä. Jos olet liittyessäsi ilmoittanut sähköpostiosoitteesi, voit vain tilata salasanan vaihtolinkin kirjautumisruudun kohdasta "unohditko salasanan?". Jos taas et ole ilmoittanut sähköpostiosoitettasi tai se on vaihtunut, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Salasanan vaihtolinkki ei tule perille tai kirjautuminen ei onnistu. Mitä teen?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi. Lisää viestiin kuvakaappaus verkkokaupan mahdollisista virheilmoituksista.

Haluan palauttaa pakettitarjoustuotteen, miten toimin?

Pakettitarjouskampanjoissa, kuten esimerkiksi "Ota 3, maksa 2" on normaalista poikkeava palautuskäytäntö. Mikäli ostat tuotteita pakettitarjouksena ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun täytyy palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet

En pääse itse noutamaan tekemääni tilausta tavaratalosta. Voiko joku muu hakea sen puolestani?

Tilauksen voi noutaa ainoastaan tilauksen tehnyt henkilö tai hänen valtakirjalla valtuuttamansa henkilö. Mikäli tarvitset valtakirjaa, voit laatia vapaamuotoisen valtakirjan itse tai tulostaa valmiin valtakirjamallin tästä linkistä. Hakijan henkilöllisyys tarkistetaan noutohetkellä.

Mistä löydän tietoa kanta-asiakkuudesta ja kanta-asiakkaaksi liittymisestä?

Lisätietoa sekä usein kysytyt kysymykset kanta-asiakkuudesta löydät täältä.

Mitä saatavuusmerkintä tarkoittaa? Voinko luottaa, että tavaratalossa on tuotetta, jos netissä on näin ilmoitettu?

Tuotteiden tavaratalosaatavuudet vaihtelevat nopeasti, eikä tavaratalokohtaista saatavuutta voida täysin taata. Viimeinen myytävä kappale voi olla myös ns. mallikappale.

Suosittelemme varmistamaan tuotteen saatavuuden tekemällä siitä Nouto tavaratalosta- tai Drive in -tilauksen haluamaasi myymälään. Myymälässä tuote kerätään sinulle valmiiksi ja saat ilmoituksen, kun se on noudettavissa. Tuotteen saatavuus voidaan varmistaa myös asiakaspalvelussa. Katso asiakaspalvelun yhteystiedot tästä

Voinko varata tarjoustuotteen tavarataloon?

Tarjous- ja kampanjatuotteita ei voi ennakkovarata tai tilata nouto tavaratalosta-toimitustavalla.

Miten tavaratalot ovat avoinna?

Oletteko avoinna juhlapyhinä?

Tavaratalojen aukiolot löydät täältä

Poikkeusaukiolot löydät täältä

Miten löydän perille?

Tavaratalojen osoitteet ja yhteystiedot löydät täältä

Voinko soittaa suoraan haluamaani tavarataloon?

Tavarataloihin ei ole suoria numeroita. Meillä on keskitetty asiakaspalvelu, joka palvelee koko Suomea numerossa 03062120 (pvm / mpm). Voit olla yhteydessä myös sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi

Millä voin maksaa ostokseni Motonet-tavarataloissa?

Tavarataloissamme voit maksaa perinteisesti käteisellä sekä pankki- ja luottokorteilla (ei Diners ja Amex) sekä Klarnan maksutavoilla.

Millä voin maksaa ostokseni Motonet-verkkokaupassa?

Voit maksaa ostoksesi verkkomaksuna, yleisimmillä maksukorteilla, MobilePaylla ja Klarnan laskulla tai erämaksulla. Verkkokaupan tilauksissa maksun saaja on maksuvälittäjämme Klarna. Lue lisää täältä.

Voinko maksaa ostokseni laskulla tai erämaksulla?

Lasku- ja erämaksuvaihtoehtona Motonet-tavarataloissa sekä verkkokaupassa on Klarna.

Miksi tiliotteellani näkyy maksun saajana Klarna?

Verkkokaupan tilauksissa maksun saaja on maksuvälittäjämme Klarna Checkout.

Mitä toimitustapoja Motonetilla on käytössä ja mitä toimitus maksaa?

Lisätietoja toimitustavoista ja -kuluista löydät täältä.

Vaihdetaanko Motomaatissa öljyt?

Motomaatissa ei vaihdeta öljyjä. Motomaatissa voit mittauttaa moottorin öljymäärän ja teemme puolestasi esimerkiksi moottoriöljyn, jäähdytinnesteiden tai jarrunesteiden lisäyksen.

Mitä palveluita Motomaatti-palvelupisteessä on?

Motomaatissa saat edullisesti pienet mittaukset ja asennukset autoosi. Voit mittauttaa esimerkiksi rengaspaineet ja renkaan kulutuspinnan, moottorin öljymäärän, akun kunnon ja latauksen sekä ajoneuvon sähköjärjestelmät. Teemme puolestasi esimerkiksi moottoriöljyn, jäähdytinnesteiden tai jarrunesteiden lisäyksen sekä pyyhkijänsulkien asennuksen. Lisäksi ammattitaitoinen henkilökuntamme lukee testerillämme autojen OBD-vikakoodit sekä suorittaa laajempia järjestelmätestejä. Lue lisää täältä

Mitä Motomaatin palvelut maksavat?

Joissain tapauksissa palvelu on veloituksetonta, jos tuote on ostet­tu Motonetista. Hinnaston näet täältä

Millä paikkakunnilla Motonet-korjaamoita on?

Motonet-korjaamoita löytyy lähes kaikilta Motonet-tavaratalopaikkakunnilta. Katso lähin Motonet-korjaamosi täältä

Mistä voin varata ajan Motonet-korjaamoon?

Yhteystiedot ajanvaraukseen löytyvät korjaamoiden omilta sivuilta

Millä paikkakunnilla toimii Motopesu?

Motopesu-itsepalvelupesulat ja -konepesut toimivat useammalla paikkakunnalla. Hinnastot ja paikkakuntakohtaiset aukiolot löydät täältä

Voinko ladata sähköautoani Motonetissa?

Kyllä voit, meillä löytyy Motolataus jo usealta paikkakunnalta. Lue lisää täältä

Miten pitkä palautusaika Motonetista ostetuilla tuotteilla on?

Motonetista ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautus- ja vaihto-oikeus.

Asiakaspalautuksen voi tehdä mihin tahansa Motonet-tavarataloon.

Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja myyntipakkauksen tulee olla ehjä. Myyntipakkaukseen ei saa liimata palautustarroja, pakettiosoitekorttia eikä sitä saa teipata.

Miten reklamoin viallisesta tuotteesta?

Nopein tapa reklamoida verkkokaupasta tai myymälästä ostamasi tuote on vierailla lähimmässä Motonet-tavaratalossa.

Ota viallinen tuote sekä kuitti tai verkkokaupan lähete mukaan tavarataloon. Mikäli tunnistauduit ostohetkellä kanta-asiakkaaksi, löytyy kuitti kanta-asiakastililtäsi. Tavaratalon henkilökunta tekee reklamaatioarvion tuotteesta ja joissain tapauksissa joudumme lähettämään tuotteen tutkittavaksi. Huom! jotkin tuotteet ovat ns. huoltotuotteita, jotka lähetetään huoltoon.

Jos et pääse asioimaan tavarataloon, voit hoitaa reklamaation myös lähettämällä tuotteen meille asiakaspalautuksena. Asiakaspalautus on maksuton.

Postin kautta toimitettaviin reklamaatiolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, sopimusnumero 601041. 

Matkahuollon kautta toimitettaviin reklamaatiolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, palautuskoodi 9508024.

Täytä palautuslomake huolellisesti. Palautuslomakkeen voit ladata myös täältä. Klikkaa linkkiä, lataa lomake, täytä palautustiedot ja tulosta se lähetyksen mukaan.

Kun reklamaatiosi on käsitelty, otamme sinuun yhteyttä.

Haluan palauttaa pakettitarjoustuotteen, miten toimin?

Pakettitarjouskampanjoissa, kuten esimerkiksi "Ota 3, maksa 2" on normaalista poikkeava palautuskäytäntö. Mikäli ostat tuotteita pakettitarjouksena ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun täytyy palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet

Huijausviestejä kuluttajille Motonetin nimissä

Meille tulleiden yhteydenottojen mukaan Motonetin nimissä on tehty tietojenkalasteluviestejä Facebookissa, Facebookin Messengerissä ja sähköpostitse. On mahdollista, että huijausyrityksiä tehdään myös muissa kanavissa.

Huijauksissa kerrotaan esimerkiksi vastaanottajan voittaneen arvonnassa ja vaaditaan hallintokulujen maksamista, jotta palkinto voidaan toimittaa. Kyse ei ole Motonetin kampanjasta. Lisäksi Motonetin tuotteita on myyty verkkokaupassa, joka ei ole Motonetin ylläpitämä. Motonet ei koskaan myy tuotteitaan muissa verkkokaupoissa kuin virallisessa Motonet.fi -verkkokaupassa.

Miten erotan väärennetyn sivun Motonetin Facebook -sivusta? Entä Instagramissa?

Virallisella sivulla Motonetin nimen vieressä on sininen symboli  . Se tarkoittaa, että sivu on varmennettu eli Facebook tarkastanut sivun oikeellisuuden.

Motonetin virallisen sivun nimessä on pelkkä Motonet eikä siihen liity minkään paikkakunnan nimeä. Motonetin Instagram-profiili on @motonetfi. Motonetilla ei ole muita Instagram-tilejä. Väärennetyille sivuille on tyypillistä, että niillä on vain muutamia kymmeniä seuraajia. Lisäksi ne on perustettu lähiaikoina eikä niillä yleensä ole paljoa sisältöä.

Mistä tunnistan huijausviestin?

Motonet ei koskaan kysy asiakkaidensa maksukorttitietoja tai veloita arvontavoitoista postituskuluja. Huijausviestien linkit saattavat johtaa epämääräisiin osoitteisiin, eivät motonet.fi-sivulle. Viesteissä saattaa lisäksi olla kirjoitus- tai kielioppivirheitä.

Miten huijausviestiin tulee reagoida?

Älä klikkaa viestin linkkejä äläkä anna mitään henkilökohtaisia tietojasi eteenpäin. Väärennetyt Facebook-sivut voi ilmiantaa Facebookille. Myöskin väärennetyt Instagram-profiilit voi ilmiantaa ja estää Instagramissa. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jos jokin viesti epäilyttää sinua ja haluat varmistua sen aitoudesta. Voit myös ilmoittaa kohtaamistasi huijauksista asiakaspalveluumme.

Jos olet ehtinyt antaa tietojasi, tee rikosilmoitus poliisille ja kuoleta maksukorttisi.

Mitä minun tulee tehdä, jos olen antanut tietojani eteenpäin?

Jos olet antanut henkilökohtaisia tietojasi, tee rikosilmoitus poliisille ja ota yhteyttä pankkiisi maksukorttisi kuolettamiseksi.

Mistä saan lisätietoa?

Asiakaspalvelumme auttaa, jos jokin viesti epäilyttää sinua ja haluat varmistua sen aitoudesta. Kyberturvallisuuskeskus on koonnut verkkosivuilleen hyödyllistä tietoa avuksi huijausten tunnistamiseen ja niiltä suojautumiseen.

Mitä asiakaspalveluun soittaminen maksaa?

Asiakaspalvelun numeroon 030 621 20 soittamisesta veloitetaan pelkästään liittymäsopimuksessasi määritellyn paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm) verran. Jonotus on maksullista.

Olen jo kanta-asiakas, mutta en ole aiemmin käyttänyt verkkokauppaa. Pitääkö rekisteröityä uudelleen?

Ei pidä. Jos olet liittyessäsi ilmoittanut sähköpostiosoitteesi, voit vain tilata salasanan vaihtolinkin kirjautumisruudun kohdasta "unohditko salasanan?". Jos taas et ole ilmoittanut sähköpostiosoitettasi tai se on vaihtunut, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Salasanan vaihtolinkki ei tule perille tai kirjautuminen ei onnistu. Mitä teen?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi. Lisää viestiin kuvakaappaus verkkokaupan mahdollisista virheilmoituksista.

Haluan palauttaa pakettitarjoustuotteen, miten toimin?

Pakettitarjouskampanjoissa, kuten esimerkiksi "Ota 3, maksa 2" on normaalista poikkeava palautuskäytäntö. Mikäli ostat tuotteita pakettitarjouksena ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun täytyy palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet

En pääse itse noutamaan tekemääni tilausta tavaratalosta. Voiko joku muu hakea sen puolestani?

Tilauksen voi noutaa ainoastaan tilauksen tehnyt henkilö tai hänen valtakirjalla valtuuttamansa henkilö. Mikäli tarvitset valtakirjaa, voit laatia vapaamuotoisen valtakirjan itse tai tulostaa valmiin valtakirjamallin tästä linkistä. Hakijan henkilöllisyys tarkistetaan noutohetkellä.

Motonet asiakaspalvelun yhteystiedot

Asiakaspalvelumme on avoinna

arkisin

klo 9-18 (Chat klo 8-20)

lauantaisin

klo 9-16 (Chat klo 9-18)

sunnuntaisin

klo 10-16 (Chat klo 10-17)

Tavaratalojen aukioloajat löydät täältä


asiakaspalvelu@motonet.fi
030 621 20

(pvm / mpm)

Tallennamme asiakaspalvelumme puheluita osapuolten asiointiin liittyvien oikeuksien turvaamiseksi. Käytämme tallenteita asiakaspalvelumme laadun kehittämiseksi sekä petoksellisen toiminnan ehkäisemiseen. Tallentaminen tapahtuu tietoturvallisesti tietosuoja-asetuksen ja muiden säädösten puitteissa eikä tallenteita käytetä muihin tarkoituksiin eikä niitä luovuteta ulkopuolisille.