Motonet logo

Kirjaudu sisään

Kassalle

Motonet-asiakaspalvelu

Motonet-asiakaspalvelu

Voit ottaa meihin yhteyttä kaikissa tavarataloihin, verkkokauppaan ja kanta-asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä, me autamme!

Usein kysytyistä kysymyksistä löydät apua ja ohjeita moneen eri tilanteeseen. Mikäli vastausta ei löydy, asiakaspalvelumme auttaa mielellään.

Mitä asiakaspalveluun soittaminen maksaa?

Asiakaspalvelun yritysnumeroon 030 621 20 soittamisesta veloitetaan pelkästään liittymäsopimuksessasi määritellyn paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm) verran.

Olen jo kanta-asiakas, mutta en ole aiemmin käyttänyt verkkokauppaa. Pitääkö rekisteröityä uudelleen?

Ei pidä. Jos olet liittyessäsi ilmoittanut sähköpostiosoitteesi, voit vain tilata salasanan vaihtolinkin kirjautumisruudun kohdasta "unohditko salasanan?". Jos taas et ole ilmoittanut sähköpostiosoitettasi tai se on vaihtunut, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Salasanan vaihtolinkki ei tule perille tai kirjautuminen ei onnistu. Mitä teen?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi. Lisää viestiin kuvakaappaus verkkokaupan mahdollisista virheilmoituksista.

Haluan palauttaa pakettitarjoustuotteen, miten toimin?

Pakettitarjouskampanjoissa, kuten esimerkiksi "Ota 3, maksa 2" on normaalista poikkeava palautuskäytäntö. Mikäli ostat tuotteita pakettitarjouksena ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun täytyy palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet

Olen jo kanta-asiakas, mutta en ole aiemmin käyttänyt verkkokauppaa. Pitääkö rekisteröityä uudelleen?

Ei pidä. Jos olet liittyessäsi ilmoittanut sähköpostiosoitteesi, voit vain tilata salasanan vaihtolinkin kirjautumisruudun kohdasta "unohditko salasanan?". Jos taas et ole ilmoittanut sähköpostiosoitettasi tai se on vaihtunut, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Salasanan vaihtolinkki ei tule perille tai kirjautuminen ei onnistu. Mitä teen?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi. Lisää viestiin kuvakaappaus verkkokaupan mahdollisista virheilmoituksista.

Miksi en näe ostohistoriaani?

Elämme muutosten aikaa. Sekä verkkokauppamme että kassajärjestelmämme päivittyvät nykypäivään. Tämän takia vanhan verkkokaupan tai kassajärjestelmän aikaiset kuitit ja tilaukset eivät vielä näy uuden verkkokaupan ostohistoriassa. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa. Pyrimme siirtämään ostohistorian vanhasta uuteen mahdollisimman pian.

Siirtymävaiheen aikana saat kuittikopiot ja ostotiedot asiakaspalvelumme kautta.

Miten ja missä voin liittyä Motonetin kanta-asiakkaaksi?

Täyttämällä sähköisen liittymislomakkeen verkkosivuilla tai Motonetin infopisteellä.

Koskeeko kanta-asiakkuus vain yhtä Motonet-tavarataloa?

Motonetin kanta-asiakkuus koskee kaikkia Motonet-tavarataloja sekä Motonet-verkkokauppaa.

Onko kanta-asiakkuuteni voimassa myös Tallinnan Motonetissa?

Voit hyödyntää kanta-asiakastarjoukset myös Tallinnan Motonet-tavaratalossa tunnistautumalla kanta-asiakkaaksi kassalla. Kanta-asiakaspostia tarjouksista ja muista eduista saat siitä maasta, jossa olet liittynyt kanta-asiakkaaksemme.

HUOM! Kanta-asiakkuuden voimassaoloa Motonet Tallinnassa koskevat seuraavat rajoitukset:

Liittymisetu, ostoedut ja etusetelit sekä kanta-asiakastililläsi mahdollisesti tallessa olevat hyvityssummat ovat käytössäsi vain siinä maassa, jossa olet liittynyt kanta-asiakkaaksemme. Motonet Tallinnasta ostettujen tuotteiden tuotepalautukset, hyvityskuitit tai tuotevaihdot hoidetaan Motonet Tallinnassa.

Miksi minun tulee tunnistautua kanta-asiakkaaksi joka kerta, kun teen ostoksia Motonetissa?

Mitä enemmän sinulle rekisteröityy ostoksia, sitä suurempia kanta-asiakasetuja voit saada, mm. kanta-asiakkaan ostoetuja. Etujen lisäksi kuittipankkiin rekisteröityvät vain ne ostokset, joita tehdessäsi olet kassalla tai verkkokaupassa tunnistautunut kanta-asiakkaaksi.

Kuinka usein kanta-asiakasposteja lähetetään, ja mitä lähetystapaa enimmäkseen käytetään?

Kanta-asiakasviesti lähetetään noin kaksi kertaa kuukaudessa. Pääsääntöisesti asiakkaille lähetetään sähköpostia.

Miten voin saada kanta-asiakasedut asioidessani Motonet-tavaratalossa, jos ajokorttini ei ole mukana?

Tavaratalossa voit todistaa henkilöllisyytesi myös passilla tai henkilökortilla.

Voiko kanta-asiakaskorttiin saada rinnakkaiskortin, ja kenelle sellainen voidaan myöntää?

Kyllä voi. Tiliin voi tehdä toisen kanta-asiakaskortin tilinhaltijan nimellä. Lähetä pyyntö osoitteeseen: asiakaspalvelu@motonet.fi

Jos erillinen kanta-asiakaskorttini vioittuu tai katoaa, mistä saan tilalle uuden?

Voit tilata uuden kanta-asiakaskortin osoitteesta asiakaspalvelu@motonet.fi

Voiko ostoja rekisteröidä jälkeenpäin kanta-asiakkaalle, jos tunnistautumiseen käytettävää korttia ei tullut ostohetkellä näytettyä?

Valitettavasti ostoksia ei voi rekisteröidä kanta-asiakkuudelle ostosten suorittamisen jälkeen.

Olen Motonetin kanta-asiakas, enkä voi liittyä verkkokaupan asiakkaaksi, koska henkilötunnukseni, sähköpostini tai puhelinnumeroni on jo rekisteröitynä. Mitä teen?

Kanta-asiakkaan ei tarvitse erikseen liittyä verkkokaupan asiakkaaksi. Verkkokauppaan pääsee kirjautumaan kanta-asiakkaaksi liittymisen yhteydessä annetulla sähköpostilla ja salasanalla. Jos salasana puuttuu tai se on unohtunut, sen voi tilata sivun oikeassa yläkulmassa olevan kirjautumisikkunan kohdasta "Unohditko salasanan?".

Olen Motonetin verkkokaupan asiakas. Kuinka päivitän asiakkuuteni kanta-asiakkuudeksi?

Verkkokaupan asiakkuuden voi päivittää kanta-asiakkuudeksi joko Motonet-tavaratalon asiakaspalvelupisteellä, soittamalla asiakaspalvelunumeroon 030 621 20 (pvm / mpm) tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@motonet.fi

Olen Motonetin kanta-asiakas. Kuinka lisään sähköpostiosoitteen yhteystietoihini?

Voit lähettää sähköpostiosoitteesi osoitteeseen asiakaspalvelu@motonet.fi tai soittaa asiakaspalvelun numeroon 030 621 20 (pvm / mpm).

Lisää viestiin nimesi lisäksi ainakin asiakasnumerosi, puhelinnumerosi tai osoitteesi, jotta sähköpostiosoite tallennetaan oikeaan tiliin.

Miksi en saa kanta-asiakaspostia?

Kanta-asiakaspostit, ajankohtaiset kanta-asiakastarjoukset ja uutiskirjeet lähetetään pääsääntöisesti sähköpostitse. Jos et ole sallinut Motonetin suoramarkkinointia sähköpostiisi, on mahdollista, ettet saa kanta-asiakaspostia. Asiakkaille, jotka ovat sallineet suoramarkkinoinnin vain postitse, lähetetään kirjepostina ainoastaan harvemmin vaihtuvat edut.

Jos haluat vastaanottaa kanta-asiakaspostia sähköpostiisi, lähetä pyyntö asiakasnumeron tai puhelinnumeron kanssa osoitteeseen asiakaspalvelu@motonet.fi. Voit myös kirjautua omille sivuillesi osoitteessa www.motonet.fi ja muokata viestiasetuksia omilla kanta-asiakassivuillasi.

Miksi ostokuittini tallennetaan?

Kun ostokuitit tallentuvat ostohistoriaasi, sinun ei tarvitse pitää kuitteja tallessa. Ostohistorian avulla voimme myös paremmin tarjota sinulle sinua kiinnostavia tuotteita ja tarjouksia.

Miten voin tarkistaa minusta tallennetut tiedot?

Voit tarkastella ja muokata henkilötietojasi sekä voimassa olevia markkinointilupiasi Motonet-verkkosivujen kanta-asiakkaan Omat sivut -osiossa. Voit kirjautua Omat sivut -rekisteriin tallennetulla sähköpostiosoitteellasi sekä salasanallasi. Voit olla näissä asioissa yhteydessä myös asiakaspalveluun. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi. Saat tulostettua Omien sivujen asiakastiedot-sivulta sinusta tallennetut tiedot Tulosta tietosi -painikkeella ja voit tallentaa ne Omat tiedot sähköisessä muodossa -painikkeella.

Haluan päättää kanta-asiakkuuteni, miten toimin?

Voit irtisanoa kanta-asiakkuuden ilmoittamalla siitä Motonetin asiakaspalveluun tai sähköpostitse (asiakaspalvelu@motonet.fi). Kanta-asiakkuuden irtisanominen edellyttää henkilöllisyyden todentamista. Myös Omat Sivut -palvelun käyttöoikeus päättyy kanta-asiakkuuden päättyessä.

Mitä saatavuusmerkintä tarkoittaa? Voinko luottaa, että tavaratalossa on tuotetta, jos netissä on näin ilmoitettu?

Tuotteiden tavaratalosaatavuudet vaihtelevat nopeasti, eikä tavaratalokohtaista saatavuutta voida täysin taata. Viimeinen myytävä kappale voi olla myös ns. mallikappale.

Suosittelemme varmistamaan tuotteen saatavuuden tekemällä siitä Nouto tavaratalosta- tai Drive in -tilauksen haluamaasi myymälään. Myymälässä tuote kerätään sinulle valmiiksi ja saat ilmoituksen, kun se on noudettavissa. Tuotteen saatavuus voidaan varmistaa myös asiakaspalvelussa. Katso asiakaspalvelun yhteystiedot tästä

Voinko varata tarjoustuotteen tavarataloon?

Tarjous- ja kampanjatuotteita ei voi ennakkovarata tai tilata nouto tavaratalosta-toimitustavalla.

Miten tavaratalot ovat avoinna?

Oletteko avoinna juhlapyhinä?

Tavaratalojen aukiolot löydät täältä

Vuoden 2023 poikkeusaukiolot löytyvät täältä

Miten löydän perille?

Tavaratalojen osoitteet ja yhteystiedot löydät täältä

Voinko soittaa suoraan haluamaani tavarataloon?

Tavarataloihin ei ole suoria numeroita. Meillä on keskitetty asiakaspalvelu, joka palvelee koko Suomea numerossa 03062120 (pvm / mpm). Voit olla yhteydessä myös sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi

Millä voin maksaa ostokseni Motonet-tavarataloissa?

Tavarataloissamme voit maksaa perinteisesti käteisellä sekä pankki- ja luottokorteilla (ei Diners ja Amex) sekä Klarnan maksutavoilla.

Millä voin maksaa ostokseni Motonet-verkkokaupassa?

Voit maksaa ostoksesi verkkomaksuna, yleisimmillä maksukorteilla, MobilePaylla ja Klarnan laskulla tai erämaksulla. Verkkokaupan tilauksissa maksun saaja on maksuvälittäjämme Klarna. Lue lisää täältä.

Voinko maksaa ostokseni laskulla tai erämaksulla?

Lasku- ja erämaksuvaihtoehtona Motonet-tavarataloissa sekä verkkokaupassa on Klarna.

Miksi tiliotteellani näkyy maksun saajana Klarna?

Verkkokaupan tilauksissa maksun saaja on maksuvälittäjämme Klarna Checkout.

Voiko tuotteita tilata ja noutaa tavaratalosta?

Kanta-asiakkaat voivat tehdä verkkokaupassa tilauksia Nouto tavaratalosta sekä drive-in-toimitustavalla. Kanta-asiakkaana saat toimitustavan käyttöösi kirjautumalla verkkokauppaamme. Lisätietoja Nouto tavaratalosta -toimitustavasta täältä

Mistä tiedän, koska tilaus on noudettavissa?

Kun tilauksesi on noudettavissa, saat ilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla. Voit myös seurata tilausta verkkokaupan Omat sivut -palvelusta.

Voinko ohjata tilauksen haluamaani paketti-automaattiin?

Ota käyttöön Postin Oma noutopiste -palvelu, jonka avulla voit itse valita, mistä postista tai automaatista noudat pakettisi. Palvelu on maksuton. Oletuksena paketit toimitetaan Postin lähimpään toimipisteeseen. Lisätietoja Postin Oma noutopiste -palvelusta löydät täältä

Mitkä ovat toimituskulunne?

Toimitettavaan tilaukseen lisätään toimituskulut. Tilattujen tuotteiden lukumäärä tai niiden koko eivät vaikuta toimituskulujen suuruuteen. Lue lisää täältä.

Vaihdetaanko Motomaatissa öljyt?

Motomaatissa ei vaihdeta öljyjä. Motomaatissa voit mittauttaa moottorin öljymäärän ja teemme puolestasi esimerkiksi moottoriöljyn, jäähdytinnesteiden tai jarrunesteiden lisäyksen.

Mitä palveluita Motomaatti-palvelupisteessä on?

Motomaatissa saat edullisesti pienet mittaukset ja asennukset autoosi. Voit mittauttaa esimerkiksi rengaspaineet ja renkaan kulutuspinnan, moottorin öljymäärän, akun kunnon ja latauksen sekä ajoneuvon sähköjärjestelmät. Teemme puolestasi esimerkiksi moottoriöljyn, jäähdytinnesteiden tai jarrunesteiden lisäyksen sekä pyyhkijänsulkien asennuksen. Lisäksi ammattitaitoinen henkilökuntamme lukee testerillämme autojen OBD-vikakoodit sekä suorittaa laajempia järjestelmätestejä. Lue lisää täältä

Mitä Motomaatin palvelut maksavat?

Joissain tapauksissa palvelu on veloituksetonta, jos tuote on ostet­tu Motonetista. Hinnaston näet täältä

Millä paikkakunnilla Motonet-korjaamoita on?

Motonet-korjaamoita löytyy lähes kaikilta Motonet-tavaratalopaikkakunnilta. Katso lähin Motonet-korjaamosi täältä

Mistä voin varata ajan Motonet-korjaamoon?

Yhteystiedot ajanvaraukseen löytyvät korjaamoiden omilta sivuilta

Millä paikkakunnilla toimii Motopesu?

Motopesu-itsepalvelupesulat ja -konepesut toimivat useammalla paikkakunnalla. Hinnastot ja paikkakuntakohtaiset aukiolot löydät täältä

Voinko ladata sähköautoani Motonetissa?

Kyllä voit, meillä löytyy Motolataus jo usealta paikkakunnalta. Lue lisää täältä

Miten pitkä palautusaika Motonetista ostetuilla tuotteilla on?

Motonetista ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautus- ja vaihto-oikeus.

Asiakaspalautuksen voi tehdä mihin tahansa Motonet-tavarataloon.

Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja myyntipakkauksen tulee olla ehjä. Myyntipakkaukseen ei saa liimata palautustarroja, pakettiosoitekorttia eikä sitä saa teipata.

Miten reklamoin viallisesta tuotteesta?

Nopein tapa reklamoida verkkokaupasta tai myymälästä ostamasi tuote on vierailla lähimmässä Motonet-tavaratalossa.

Ota viallinen tuote sekä kuitti tai verkkokaupan lähete mukaan tavarataloon. Mikäli tunnistauduit ostohetkellä kanta-asiakkaaksi, löytyy kuitti kanta-asiakastililtäsi. Tavaratalon henkilökunta tekee reklamaatioarvion tuotteesta ja joissain tapauksissa joudumme lähettämään tuotteen tutkittavaksi. Huom! jotkin tuotteet ovat ns. huoltotuotteita, jotka lähetetään huoltoon.

Jos et pääse asioimaan tavarataloon, voit hoitaa reklamaation myös lähettämällä tuotteen meille asiakaspalautuksena. Asiakaspalautus on maksuton.

Postin kautta toimitettaviin reklamaatiolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, sopimusnumero 601041. 

Matkahuollon kautta toimitettaviin reklamaatiolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, palautuskoodi 9508024.

Täytä palautuslomake huolellisesti. Palautuslomakkeen voit ladata myös täältä. Klikkaa linkkiä, lataa lomake, täytä palautustiedot ja tulosta se lähetyksen mukaan.

Kun reklamaatiosi on käsitelty, otamme sinuun yhteyttä.

Haluan palauttaa pakettitarjoustuotteen, miten toimin?

Pakettitarjouskampanjoissa, kuten esimerkiksi "Ota 3, maksa 2" on normaalista poikkeava palautuskäytäntö. Mikäli ostat tuotteita pakettitarjouksena ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun täytyy palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet

Huijausviestejä kuluttajille Motonetin nimissä

Meille tulleiden yhteydenottojen mukaan Motonetin nimissä on tehty tietojenkalasteluviestejä Facebookissa, Facebookin Messengerissä ja sähköpostitse. On mahdollista, että huijausyrityksiä tehdään myös muissa kanavissa.

Huijauksissa kerrotaan esimerkiksi vastaanottajan voittaneen arvonnassa ja vaaditaan hallintokulujen maksamista, jotta palkinto voidaan toimittaa. Kyse ei ole Motonetin kampanjasta. Lisäksi Motonetin tuotteita on myyty verkkokaupassa, joka ei ole Motonetin ylläpitämä. Motonet ei koskaan myy tuotteitaan muissa verkkokaupoissa kuin virallisessa Motonet.fi -verkkokaupassa.

Miten erotan väärennetyn sivun Motonetin Facebook -sivusta? Entä Instagramissa?

Virallisella sivulla Motonetin nimen vieressä on sininen symboli  . Se tarkoittaa, että sivu on varmennettu eli Facebook tarkastanut sivun oikeellisuuden.

Motonetin virallisen sivun nimessä on pelkkä Motonet eikä siihen liity minkään paikkakunnan nimeä. Motonetin Instagram-profiili on @motonetfi. Motonetilla ei ole muita Instagram-tilejä. Väärennetyille sivuille on tyypillistä, että niillä on vain muutamia kymmeniä seuraajia. Lisäksi ne on perustettu lähiaikoina eikä niillä yleensä ole paljoa sisältöä.

Mistä tunnistan huijausviestin?

Motonet ei koskaan kysy asiakkaidensa maksukorttitietoja tai veloita arvontavoitoista postituskuluja. Huijausviestien linkit saattavat johtaa epämääräisiin osoitteisiin, eivät motonet.fi-sivulle. Viesteissä saattaa lisäksi olla kirjoitus- tai kielioppivirheitä.

Miten huijausviestiin tulee reagoida?

Älä klikkaa viestin linkkejä äläkä anna mitään henkilökohtaisia tietojasi eteenpäin. Väärennetyt Facebook-sivut voi ilmiantaa Facebookille. Myöskin väärennetyt Instagram-profiilit voi ilmiantaa ja estää Instagramissa. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jos jokin viesti epäilyttää sinua ja haluat varmistua sen aitoudesta. Voit myös ilmoittaa kohtaamistasi huijauksista asiakaspalveluumme.

Jos olet ehtinyt antaa tietojasi, tee rikosilmoitus poliisille ja kuoleta maksukorttisi.

Mitä minun tulee tehdä, jos olen antanut tietojani eteenpäin?

Jos olet antanut henkilökohtaisia tietojasi, tee rikosilmoitus poliisille ja ota yhteyttä pankkiisi maksukorttisi kuolettamiseksi.

Mistä saan lisätietoa?

Asiakaspalvelumme auttaa, jos jokin viesti epäilyttää sinua ja haluat varmistua sen aitoudesta. Kyberturvallisuuskeskus on koonnut verkkosivuilleen hyödyllistä tietoa avuksi huijausten tunnistamiseen ja niiltä suojautumiseen.

Mitä asiakaspalveluun soittaminen maksaa?

Asiakaspalvelun yritysnumeroon 030 621 20 soittamisesta veloitetaan pelkästään liittymäsopimuksessasi määritellyn paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm) verran.

Olen jo kanta-asiakas, mutta en ole aiemmin käyttänyt verkkokauppaa. Pitääkö rekisteröityä uudelleen?

Ei pidä. Jos olet liittyessäsi ilmoittanut sähköpostiosoitteesi, voit vain tilata salasanan vaihtolinkin kirjautumisruudun kohdasta "unohditko salasanan?". Jos taas et ole ilmoittanut sähköpostiosoitettasi tai se on vaihtunut, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Salasanan vaihtolinkki ei tule perille tai kirjautuminen ei onnistu. Mitä teen?

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse, asiakaspalvelu@motonet.fi. Lisää viestiin kuvakaappaus verkkokaupan mahdollisista virheilmoituksista.

Haluan palauttaa pakettitarjoustuotteen, miten toimin?

Pakettitarjouskampanjoissa, kuten esimerkiksi "Ota 3, maksa 2" on normaalista poikkeava palautuskäytäntö. Mikäli ostat tuotteita pakettitarjouksena ja päätät palauttaa yhden tai useamman tuotteen, sinun täytyy palauttaa kaikki pakettitarjouksessa olevat tuotteet

Motonet asiakaspalvelun yhteystiedot

Asiakaspalvelumme on avoinna

arkisin

klo 9-19

lauantaisin

klo 9-17

sunnuntaisin

klo 10-16

Tavaratalojen aukioloajat löydät täältä


asiakaspalvelu@motonet.fi
030 621 20

(pvm / mpm)

Tallennamme asiakaspalvelumme puheluita osapuolten asiointiin liittyvien oikeuksien turvaamiseksi. Käytämme tallenteita asiakaspalvelumme laadun kehittämiseksi sekä petoksellisen toiminnan ehkäisemiseen. Tallentaminen tapahtuu tietoturvallisesti tietosuoja-asetuksen ja muiden säädösten puitteissa eikä tallenteita käytetä muihin tarkoituksiin eikä niitä luovuteta ulkopuolisille.