Motonet-logo
Verkkokaupan asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu 030 621 20 (8 senttiä / minuutti) asiakaspalvelu@motonet.fi
Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 09-21, la klo 09-19 ja su klo 10-18.

MOTONET ASIAKASPALVELU

Voit ottaa meihin yhteyttä kaikissa tavarataloihin, verkkokauppaan ja kanta-asiakkuuteen liityvissä kysymyksissä, me autamme!
Usein kysytyistä kysymyksistä löydät apua ja ohjeita moneen eri tilanteeseen. Mikäli vastausta ei löydy, asiakaspalvelumme auttaa mielellään.

USEIN KYSYTTYÄ

Tuotteiden saatavuus
Kysymys: Vastaus:
Mistä tiedän löytyykö tarvitsemani tuote lähimmästä Motonet-tavaratalosta? Tuotteen tuotekortilla näet tavaratalokohtaisen saatavuuden "Katso saatavuus & Hyllypaikka" välilehdeltä. Tuotteen kappalekohtaisen saatavuuden näet valitsemalla "Oma Motonet" valinnasta haluamasi tavaratalon.
Voinko varata tuotteita? Kanta-asiakkaana voit tehdä "Nouto tavaratalosta" tilauksen valitsemaasi tavarataloon. Lue lisää täältä.

Tavaratalot
Kysymys: Vastaus:
Miten tavaratalot ovat avoinna? Tavaratalojen ja asiakaspalvelun aukiolot löydät täältä.
Miten löydän perille? Tavaratalojen osoitteet ja yhteystiedot löydät täältä.
Oletteko avoinna juhlapyhinä? Tavaratalojen ja asiakaspalvelun poikkeusaukiolot löydät täältä.

Maksutavat
Kysymys: Vastaus:
Millä voin maksaa ostokseni Motonet-tavarataloissa? Motonet-tavarataloissa maksuvälineinä käyvät, käteinen, Visa, Visa debit, Visa credit/debit, Visa Electron, Mastercard, Debit Mastercard, Mastercard credit/debit, Maestro, sekä Diners Club.
Millä voin maksaa ostokseni Motonet-verkkokaupassa? Voit maksaa ostoksesi verkkomaksuna, yleisimmillä luottokorteilla, MobilePaylla, Posti- ja Bussiennakkona. Lue lisää täältä.
Voinko maksaa ostokseni laskulla tai erämaksulla? Tällä hetkellä meillä ei ole lasku- eikä erämaksuvaihtoehtoa Motonet-tavarataloissa tai verkkokaupassa.
Miksi tiliotteellani näkyy maksun saajana Paytrail? Verkkokaupan tilauksissa maksun saaja on maksuvälittäjämme Paytrail Oyj.

Toimitustavat ja -kulut
Kysymys: Vastaus:
Voiko tuotteita tilata ja noutaa tavaratalosta? Kanta-asiakkaat voivat tehdä verkkokaupassa tilauksia Nouto tavaratalosta -toimitustavalla. Kanta-asiakkaana saat toimitustavan käyttöösi kirjautumalla verkkokauppaamme. Lisätietoja Nouto tavaratalosta -toimitustavasta: www.motonet.fi/fi/sivut/nouto
Mistä tiedän, koska tilaus on noudettavissa? Saat ilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tilauksesi on noudettavissa. Voit myös seurata tilausta verkkokaupan "Omat sivut" palvelusta.
Voinko ohjata tilauksen haluamaani paketti-
automaattiin?
Ota käyttöön Posti Oma noutopiste -palvelu, jonka avulla voit itse valita, mistä postista tai automaatista noudat pakettisi. Palvelu on maksuton. Oletuksena paketit toimitetaan Postin lähimpään toimipisteeseen.
Lisätietoja Postin Oma noutopiste -palvelusta löydät täältä:
https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/vastaanota/lahetysten-vastaanottaminen.html
Mitkä ovat toimituskulunne? Toimitettavaan tilaukseen lisätään toimituskulut. Tilattujen tuotteiden lukumäärä tai niiden koko eivät vaikuta toimituskulujen suuruuteen. Lue lisää täältä.

Palvelut
Kysymys: Vastaus:
Mototurva
Mikä on Mototurva? Tekninen vika tai ulosajo, Mototurvan tiepalvelu tulee auttamaan sinua minne tahansa, ympäri vuorokauden. Mototurva-asiakkaana apu on sinulle ilmaista. Maksat vain mahdollisista tarvikkeista (esim. uusi akku tai vaikkapa tuotu polttoaine). Sinun ei tarvitse huolehtia palvelun kustannuksista eikä vakuutusehdoista, koska korvaamme tilanteet, joita ajoneuvopalveluvakuutuksesi ei yleensä korvaa. Mototurvan voit ostaa tavarataloista sekä Motonet Korjaamoista. Lue lisää www.motonet.fi/fi/sivut/mototurva
Miten uusin Mototurvan? Mototurva ostetaan aina 12 kuukaudeksi kerrallaan. Mototurvan voi uusia joko Motonet-tavaratalossa tai Motonet-korjaamossa.
Tavaratalojen yhteystiedot, www.motonet.fi/fi/tavaratalot.
Korjaamoiden yhteystiedot, www.motonet.fi/fi/korjaamot.
Saanko Mototurvan myös sähköautoon? Kyllä, myös sähköautoille on mahdollista ottaa käyttöön Mototurva-palvelu, auton tulee olla henkilöauto. Palvelu auttaa matkankeskeyttävissä ongelmissa myös sähköautoja.
Motomaatti
Vaihdetaanko Motomaatissa öljyt? Motomaatissa ei vaihdeta öljyjä. Motomaatissa voit mittauttaa moottorin öljymäärän ja teemme puolestasi esimerkiksi moottoriöljyn, jäähdytinnesteiden tai jarrunesteiden lisäyksen.
Mitä palveluita Motomaatti-palvelupisteessä on? Motomaatissa saat edullisesti pienet mittaukset ja asennukset autoosi. Voit mittauttaa esimerkiksi rengaspaineet ja renkaan kulutuspinnan, moottorin öljymäärän, akun kunnon ja latauksen sekä ajoneuvon sähköjärjestelmät. Teemme puolestasi esimerkiksi moottoriöljyn, jäähdytinnesteiden tai jarrunesteiden lisäyksen sekä pyyhkijänsulkien asennuksen.Lisäksi ammattitaitoinen henkilökuntamme lukee testerillämme autojen OBD-vikakoodit sekä suorittaa laajempia järjestelmätestejä.
Mitä Motomaatin palvelut maksavat? Joissain tapauksissa palvelu on veloituksetonta, jos tuote on ostet­tu Motonetista. Hinnaston näet täältä www.motonet.fi/fi/sivut/motomaatti.
Motonet korjaamot
Millä paikkakunnilla Motonet-korjaamoita on? Motonet-korjaamoita löytyy jo lähes kaikilta Motonet-tavaratalopaikkakunnilta. Katso lähin Motonet-korjaamosi täältä www.motonet.fi/fi/korjaamot.
Mistä voin varata ajan Motonet-korjaamoon? Yhteystiedot ajanvaraukseen löytyvät korjaamoiden omilta sivuilta www.motonet.fi/fi/korjaamot
Motopesu
Millä paikkakunnilla toimii Motopesu? Motopesu itsepalvelupesulat ja konepesut toimivat useammalla paikkakunnalla. Hinnastot ja paikkakuntakohtaiset aukiolot löydät täältä www.motonet.fi/fi/sivut/motopesu.
Motolataus
Voinko ladata sähköautoani Motonetissa? Kyllä voit, meillä löytyy Motolataus jo usealta paikkakunnalta. Lue lisää www.motonet.fi/fi/sivut/motolataus

Palautus ja takuu
Kysymys: Vastaus:
Miten pitkä palautusaika Motonetista ostetuilla tuotteilla? Motonetista ostetuilla tuotteilla on 30 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja myyntipakkauksen tulee olla ehjä. Myyntipakkaukseen ei saa liimata palautustarroja, pakettiosoitekorttia eikä sitä saa teipata.
Millainen takuu on Motonetista ostetuilla tuotteilla? Kaikilla tuotteillamme on vähintään yhden vuoden takuu materiaali- ja valmistusvirheiden suhteen, pois lukien paristot, pienakut ja polttimot, joiden kohdalla noudatamme yleistä virhevastuuta. Lue lisää täältä.

Kanta-asiakkuus
Kysymys: Vastaus:
Miten ja missä voin liittyä Motonetin kanta-asiakkaaksi? Täyttämällä sähköisen kanta-asiakashakemuksen asiakaspäätteellä missä tahansa Motonet-tavaratalossa, Motonetin infopisteellä tai www.motonet.fi -verkkosivuilla.
Koskeeko kanta-asiakkuus vain yhtä Motonet-tavarataloa? Motonet kanta-asiakkuus koskee kaikkia Motonet-tavarataloja, Motonet-verkkokauppaa sekä asiakaspalvelussamme tehtävää puhelinmyyntiä.
Onko kanta-asiakkuuteni voimassa myös Tallinnan Motonetissa? Voit hyödyntää kanta-asiakastarjoukset myös Tallinnan Motonet-tavaratalossa tunnistautumalla kanta-asiakkaaksi kassalla. Kanta-asiakaspostia tarjouksista ja muista eduista saat siitä maasta, jossa olet liittynyt kanta-asiakkaaksemme.
HUOM! Kanta-asiakkuuden voimassaoloa Motonet Tallinnassa on koskevat seuraavat rajoitukset:
Liittymisetu ja ostoedut/etusetelit sekä kanta-asiakastililläsi mahdollisesti tallessa olevat hyvityssummat ovat käytössäsi vain siinä maassa, jossa olet liittynyt kanta-asiakkaaksemme. Motonet Tallinnasta ostettujen tuotteiden tuotepalautukset, hyvityskuitit tai takuuvaihdot hoidetaan Motonet Tallinnassa.
Miksi minun tulee tunnistautua kanta-asiakkaaksi joka kerta, kun teen ostoksia Motonetissa? Mitä enemmän sinulle rekisteröityy ostoksia, sitä suurempia kanta-asiakasetuja voit saada, mm. kanta-asiakkaan ostoetuja. Etujen lisäksi takuupankkiin rekisteröityvät vain ne ostokset, joita tehdessäsi olet kassalla tai verkkokaupassa tunnistautunut kanta-asiakkaaksi.
Kuinka usein kanta-asiakasposteja lähetetään, ja mitä lähetystapaa enimmäkseen käytetään? Kanta-asiakasviesti lähetetään noin kaksi kertaa kuukaudessa. Pääsääntöisesti asiakkaille lähetetään sähköpostia.
Miten voin saada kanta-asiakasedut asioidessani Motonet-tavaratalossa, jos ajokorttini ei ole mukana? Tavaratalossa voit todistaa henkilöllisyytesi myös passilla tai henkilökortilla.
Voiko kanta-asiakaskorttiin saada rinnakkaiskortin, ja kenelle sellainen voidaan myöntää? Kyllä voi. Rinnakkaiskortteja perheenjäsenille saa kanta-asiakkaan liittymispisteistä Motonet-tavarataloissa.
Jos erillinen kanta-asiakaskorttini vioittuu tai katoaa, mistä saan tilalle uuden? Uuden kanta-asiakaskortin saat mistä tahansa Motonet-tavaratalon infopisteestä.
Voiko ostoja rekisteröidä jälkeenpäin kanta-asiakkaalle, jos tunnistautumiseen käytettävää korttia ei tullut ostohetkellä näytettyä? Valitettavasti ostoksia ei voi rekisteröida ostosten suorittamisen jälkeen.
Olen Motonetin kanta-asiakas, enkä voi liittyä verkkokaupan asiakkaaksi koska hetuni tai sähköpostini tai puhelinnumeroni on jo rekisteröitynä, mitä teen? Kanta-asiakkaan ei tarvitse erikseen liittyä verkkokaupan asiakkaaksi. Verkkokauppaan pääsee kirjautumaan kanta-asiakkaaksi liittymisen yhteydessä annetulla sähköpostilla ja salasanalla. Jos salasana puuttuu tai se on unohtunut, voi sen tilata täältä.
Olen Motonetin verkkokaupan asiakas, kuinka päivitän asiakkuuteni kanta-asiakkuudeksi? Verkkokaupan asiakkuuden voi päivittää kanta-asiakkuudeksi joko Motonet-tavaratalon asiakaspalvelupisteellä, soittamalla asiakaspalvelunumeroon 0403 190 190 (matkapuhelinmaksu) tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@motonet.fi
Olen Motonetin kanta-asiakas, kuinka lisään sähköpostiosoitteen yhteystietoihini? Voit lähettää sähköpostiosoitteesi osoitteeseen asiakaspalvelu@motonet.fi tai soittaa tai lähettää sen tekstiviestinä asiakaspalvelun numeroon 0403 190 190. Lisää viestiin nimesi lisäksi yksi tai useampi seuraavista: asiakasnumerosi/puhelinnumerosi/osoitteesi, jotta sähköpostiosoite tallennetaan oikeaan tiliin.
Miksi en saa kanta-asiakaspostia? Kanta-asiakaspostit, ajankohtaiset kanta-asiakastarjoukset ja uutiskirjeet lähetetään pääsääntöisesti sähköpostitse. Jos et ole sallinut Motonetin suoramarkkinointia sähköpostiisi, on mahdollista, ettet saa kanta-asiakaspostia. Asiakkaille, jotka ovat sallineet suoramarkkinoinnin vain postitse, lähetetään kirjepostina ainoastaan harvemmin vaihtuvat edut.
Jos haluat vastaanottaa kanta-asiakaspostia sähköpostiisi, lähetä pyyntö asiakasnumeron tai puhelinnumeron kanssa osoitteeseen asiakaspalvelu@motonet.fi tai voit kirjautua omille sivuillesi osoitteessa www.motonet.fi, ja muokkaa viestiasetuksia omilla kanta-asiakassivuillasi.
Miksi ostokuittini tallennetaan? Kun ostokuitit tallentuvat ostohistoriaasi, ei sinun tarvitse pitää kuitteja tallessa esim. takuuasioita ajatellen. Ostohistorian avulla voimme myös paremmin tarjota sinulle sinua kiinnostavia tuotteita ja tarjouksia.
Miten voin tarkistaa minusta tallennetut tiedot? Voit tarkastella ja muokata henkilötietojasi sekä voimassa olevia markkinointilupiasi Motonet-verkkosivujen kanta-asiakkaan ”Omat sivut” -osiossa. Omat sivut -osioon kirjaudut rekisteriin tallennetulla sähköpostiosoitteellasi sekä salasanallasi. Voit olla näissä asioissa yhteydessä myös asiakaspalveluun. Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi. Saat Omien sivujen asiakastiedot-sivulta tulostettua sinusta tallennetut tiedot ”Tulosta tietosi” -painikkeella ja tallentaa ne ”Omat tiedot sähköisessä muodossa”-painikkeella.
Haluan päättää kanta-asiakkuuteni, miten toimin? Voit irtisanoa kanta-asiakkuuden ilmoittamalla siitä Motonetin asiakaspalveluun tai sähköpostitse (asiakaspalvelu@motonet.fi). Kanta-asiakkuuden päättyessä päättyy myös Omat Sivut -palvelun käyttöoikeus. Myös kanta-asiakkuuden irtisanominen edellyttää henkilöllisyyden todentamista.

MOTONET ASIAKASPALVELU
Voit ottaa meihin yhteyttä kaikissa tavarataloihin, verkkokauppaan ja kanta-asiakkuuteen liityvissä kysymyksissä, me autamme!

Motonet asiakaspalvelun yhteystiedot

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 9-21, lauantaisin klo 9-19 ja sunnuntaisin klo 10-18.
Tavaratalojen aukioloajat löydät täältä.

Tallennamme asiakaspalvelumme puheluita osapuolten asiointiin liittyvien oikeuksien turvaamiseksi. Käytämme tallenteita asiakaspalvelumme laadun kehittämiseksi sekä petoksellisen toiminnan ehkäisemiseen. Tallentaminen tapahtuu tietoturvallisesti tietosuoja-asetuksen ja muiden säädösten puitteissa eikä tallenteita käytetä muihin tarkoituksiin eikä niitä luovuteta ulkopuolisille.

Motonetin palvelut

Motonet käyttää verkkosivuillaan evästeitä jotta voimme tarjota paremman käyttökokemuksen. Jatkamalla sivustolla hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää OK

Ostoskori on tyhjä