Motonet-logo
Verkkokaupan asiakaspalvelu
Puhelinpalvelu 040-3190190 (matkapuhelinmaksu) asiakaspalvelu@motonet.fi
Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 08-21, la klo 09-18 ja su klo 12-18

Motonet-verkkokaupan myyntiehdot

Yleiset ehdot

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Motonet Oy:n ylläpitämän, verkko-osoitteessa www.motonet.fi olevan verkkokaupan ja puhelinmyynnin sekä asiakkaan väliseen kauppaan. Tilaamalla tuotteita verkkokaupasta tai puhelinmyynnistä asiakas hyväksyy nämä myyntiehdot. Verkkokauppaan rekisteröityminen ja sisäänkirjautuminen eivät ole pakollisia tehdäksesi ostoksia. Rekisteröitymällä kanta-asiakkaaksi ja kirjautumalla verkkokauppaan saat käteviä palveluja kuten tilauksenseurannan, tilaushistorian, muistilistan tuotteille jne.

Motonet-tavaratalot ja maksuvälineet

Motonet-tavarataloissa maksuvälineinä käyvät, käteinen, Visa, Visa debit, Visa credit/debit, Visa Electron, Mastercard, Debit Mastercard, Mastercard credit/debit, Maestro, Käyttöluotto sekä Diners Club.

Tilaa verkkokaupasta

Nopeimmin ja helpoiten voit tehdä tilauksen rekisteröitymällä ja kirjautumalla verkkokauppaan. Myös ilman rekisteröitymistä tilaaminen onnistuu mainiosti. Kerää tuotteet ostoskoriin ja jätä yhteystietosi osoitetiedot-lomakkeelle, niin saat tehtyä tilauksen ilman rekisteröitymistä verkkokauppaan.

Tutustu laajaan valikoimaamme ja lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin. Kun olet saanut haluamasi tuotteet kerättyä ostoskoriin, siirry tilauslomakkeelle klikkaamalla "Jatka kassalle". Täytä tilauslomakkeen tiedot ja valitse toimitus- sekä maksutapa. Paina ”Hyväksy tilaus”. Tämän jälkeen tilaus välittyy Motonetin verkkokauppaan käsiteltäväksi.

Nouto tavaratalosta toimitustavalla voit tilata koko valikoimastamme tuotteita ja keräilemme ne valmiiksi noudettavaksi ja ilmoitamme tilauksen valmistumisesta. Tuotteita ei voi maksaa etukäteen, vaan ne maksetaan tavaratalon kassalle.

Puhelinmyynti - ota yhteyttä asiakaspalveluumme

Kerää haluamasi tuotteet ostoskoriin tai kirjaa ne ylös paperille ja ota yhteys asiakaspalveluumme. Puhelinpalvelu on avoinna ma-pe klo 08-21 sekä lauantaisin klo 09-18. Puhelinpalvelu on avoinna myös sunnuntaisin klo 12-18. Puhelinnumero on 0403 190 190.

Soitetun puhelun hinta on matkapuhelinmaksu tai lankaliittymästä soitettaessa paikallisverkkomaksu.

Tilausten toimitus

Toimitusaika ja tuotteiden saatavuus
Pyrimme lähettämään tuotteet mahdollisimman pian, yleensä muutaman päivän kuluessa. Jos tilattua tuotetta ei ole tilaushetkellä varastossa, voi tilauksen toimitus kestää pidempään. Voit seurata tilauksen käsittelyn etenemistä "Omat tilaukset ja ostot" sivulta. Varaamme oikeuden, että tuote voi olla myyty loppuun tai sitä ei ole enää saatavissa tavarantoimittajiltamme. Huomaathan, että Motonet-verkkokaupan tuotteiden saatavuus on yhtä kuin Turun tavaratalon saatavuus.

Toimitustavat
Toimitukset lähetetään Itellan tai Matkahuollon kuljettamana. Haluamasi toimitustavan voit valita verkkokaupassa ostotapahtuman toimitustapa välilehdeltä. Toimitamme tilaukset kaikkialle Manner-Suomeen. Emme toimita verkkokaupan tai puhelinmyynnin tilauksia Ahvenanmaan postinumeroihin.

Postipaketti (Itella Economy):
Maksimissaan 35kg / kolli ja lähetyksen mitat 180x80x60cm. Itella Economy, paketti toimitetaan lähimpään postitoimipisteeseen noudettavaksi. Paketti on noudettavissa lähetyspäivää seuraavana arkipäivänä klo 16 mennessä. Mikäli olet antanut tilauksen yhteydessä puhelinnumerosi, saat saapumisilmoituksen myös tekstiviestinä.

Kotiinkuljetus (Itella Express Flex):
Maksimissaan 35kg / kolli ja lähetyksen mitat 300x80x60cm. Tämä toimitustapa sopii sinulle, joka haluat paketin toimitettuna kotiovelle asti. Paketti toimitetaan kotiin pääsääntöisesti lähetyspäivää seuraavana arkipäivänä. Lähetykset toimitetaan vastaanottajille arkipäivisin ja suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä. Postilähetti ottaa sinuun puhelimitse yhteyttä sopiakseen tarkan toimitusajan. Palveluun kuuluu 2 soittoyritystä ja yksi jakeluyritys. Mikäli pakettia ei voida toimittaa kotiosoitteeseen, on se myöhemmin noudettavissa postitoimipaikasta. Posti säilyttää paketteja kaksi kalenteriviikkoa, jonka jälkeen noutamaton paketti palautetaan lähettäjälle.

Matkahuolto, Bussipaketti
Lähetyksen enimmäispaino 55 kg / kolli ja lähetyksen mitat 300x120x60 cm

Matkahuolto, Lähellä-paketti
Lähetyksen enimmäispaino 30 kg. Lähetyksen enimmäispituus 1,5 metriä. Kolmen ulottuvuuden enimmäispituus 240 cm (pituus + leveys + korkeus)

Nouto tavaratalosta
Tilaa verkkokaupasta ja nouda tuotteet maksutta. Valitse tilauksesi noutopaikaksi oma lähin Motonet tavaratalo, niin saat tilauksesi ilman toimituskuluja.

Maksutapoina nouto tavaratalosta toimitustavan kanssa käyvät käteinen, Visa, Visa debit, Visa credit/debit, Visa Electron, Mastercard, Debit Mastercard, Mastercard credit/debit, Maestro sekä Diners Club. Nouto tavaratalosta toimitustapa on käytössä arkisin. Jos tuotteet löytyvät varastosta on tilaus noudettavissa neljän (4) tunnin kuluessa tavaratalojen aukioloaikojen puitteissa.

Toimituskulut
Toimitettavaan tilaukseen lisätään toimituskulut. Tilattujen tuotteiden lukumäärä tai niiden koko eivät vaikuta toimituskulujen suuruuteen, vaan hinta on kiinteä, riippumatta tilauksen koosta tai tilattujen tuotteiden määrästä. Huom! Ennakkoon maksetusta verkkokaupan tilauksesta (maksutapana verkkopankki ja luottokorttimaksu) myönnämme toimituskuluista 3,50 euron maksutapahyvityksen.

Nouto tavaratalosta 0 € (vain valitun "Oma Motonet" tavaratalon varastossa olevat tuotteet)

Matkahuolto 7,90 € (Bussiennakko + 3,50€) / lähetys

Posti 7,90 € (Postiennakko + 3,50€) / lähetys

Posti kotiinkuljetus 13,40 € (Postiennakko + 3,50€) / lähetys

Yleistä toimituksista
Kuljetusteknisistä syistä emme voi lähettää yli 35 kg tuotteita Postin kautta tai yli 55 kg tuotteita Matkahuollon kautta. Näitä tuotteita voit kuitenkin tilata ja noutaa maksutta kaikista Motonet tavarataloista. Huomioithan, että öljyt ja nesteet sekä akut toimitetaan ainoastaan Matkahuollon kautta. Matkahuollon Lähellä-pakettia ei voi käyttää akkujen toimittamiseen. Osa tuotteista on ominaisuuksiensa vuoksi rajattu noudettavaksi tavaratalosta.

HUOM! Seuraavat tuotteet ja tuoteryhmät tilattavissa "Nouto tavaratalosta" toimitustavalla:
    - palavat nesteet
    - aerosolit
    - yli 20 litran öljyastiat
    - suurikokoiset tai painavat tuotteet

Miksi tilaustani ei ole toimitettu?
Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa tilauksen tiedot sinulle sähköpostilla toimitetusta tilausvahvistuksesta tai verkkokaupan tilaushistoriasta. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 040 319 0190 tai sähköpostilla asiakaspalvelu@motonet.fi. Voit myös olla yhteydessä täyttämällä palautelomakkeen.

Ilma-aseet
Ilma-aseiden, jousitoimisten aseiden myyminen ja luovuttaminen alle 18-vuotiaalle on kielletty ilman hänen huoltajansa suostumusta. Varaudu todistamaan ikäsi oston yhteydessä.

Tilauksen maksaminen

Motonet verkkokaupassa on käytössä monipuoliset maksutavat. Mukana ovat yleisimmät verkkopankit sekä Visa, Visa Electron, MasterCard ja Eurocard luottokorttimaksut. Huom! Ennakkoon maksettuna (verkkopankkimaksu, luottokorttimaksu) myönnämme toimituskuluista 3,50 euron maksutapahyvityksen.

Maksutavat
Matkahuolto Bussiennakko ja Postin Postiennakko, voit maksaa tilauksesi Bussi- tai Postiennakolla. Tällöin maksat tilaamasi tuotteet ja toimituskulut, samalla kun noudat tilauksen Postin tai Matkahuollon toimipisteestä.

Paytrail (Suomen verkkomaksut) Voit maksaa tilauksen ja toimituskulut verkkopankissasi tilauksen yhteydessä. Muistathan palata sivuillemme annetusta ”Palaa myyjän palveluun”- linkistä eikä selaimen back-painikkeesta.

Paytrail (Suomen Verkkomaksut) palvelun kautta tilauksen maksu on helppoa ja turvallista. Verkkopankeista mukana Pohjola, Nordea, Danskebank, Pop/Aktia/Säästöpankki/Nooa, Handelsbanken, Tapiola, S-Pankki ja Ålandsbanken. Verkkomaksujen kautta voit maksaa myös Visa, Visa Electron, MasterCard ja Eurocard luottokorteilla.

Motonet verkkokaupassa on monipuoliset maksutavat

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Motonet Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Vaihto- ja palautusoikeus

Verkkokaupan tilauksissa sinulla on 14 päivän täysi palautus- ja vaihto-oikeus. Palauttamasi tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön sekä pakkauksen tulee olla ehjä. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on verkkokauppiaalla (Motonet Oy) oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Itellan kautta toimitettaviin palautus- ja vaihtolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, sopimusnumero 601041. Matkahuollon kautta toimitettaviin palautus- ja vaihtolähetyksiin tulee merkitä: Asiakaspalautus, palautuskoodi 9508024.

HUOM! Mikäli palautat tuotteen, tulee lähetteen mukana toimitettu palautuskortti täyttää kokonaisuudessaan. Näin toimimalla nopeutat palautuksen käsittelyä. Tilauksen palautuslomakkeen voit ladata myös täältä, klikkaa linkkiä niin saat ladattua lomakkeen johon voit täyttää palautustiedot ennakkoon ja tulostaa sen.

Asiakaspalautuksen voit tehdä myös mihin tahansa Motonet-tavarataloon.

Palautusoikeus, tavaratalosta ostetuilla tuotteilla on 14 päivän vaihto-oikeus. Vaihdettavan tuotteen tulee olla myyntikelpoinen, käyttämätön sekä pakkauksen tulee olla ehjä. Vaihdettavasta tuotteesta tulee olla tallessa ostokuitti tai merkintä kanta-asiakkaan ostohistoriassa.

Hinnat

Ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotteesta veloitettava hinta on tilaushetkellä voimassa oleva hinta, joka ilmoitetaan verkkokaupassa sekä asiakkaalle toimitettavassa tilausvahvistuksessa. Hinnat ovat julkaisupäivän hintatason mukaiset. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Kaikki hinnat koskevat yhtä kappaletta ellei toisin mainita!

Panttimaksut / Vaihto-osat

Panttimaksu lisätään pantillisen tuotteen hintaan. Maksu palautetaan vanhaa kunnostuskelpoista osaa vastaan. Vanha osa on palautettava uuden osan laatikossa kokonaisena. Puretuista, rikkinäisistä tai vajaista osista ei panttimaksua hyvitetä. Palautettavan osan rungon on oltava ehjä. Mikäli osan palautuskelpoisuudessa on epäselvää, varmista asia Motonetin asiakaspalvelusta ennen ostoa. Myyjä tarkastaa palautettavan laitteen ja pidätämme oikeuden hylätä panttimaksun.
 

Takuut

Kaikilla varaosillamme on yhden vuoden takuu materiaali- ja valmistusvirheiden suhteen. Muilla tuotteillamme on pääsääntöisesti yhden vuoden takuu, pois lukien paristot, pienakut ja polttimot, joiden kohdalla noudatamme yleistä virhevastuuta. Noudatamme myös valmistajan tai maahantuojan tuotteilleen mahdollisesti myöntämiä pidempiä takuuaikoja.

Verkkokaupan tilauksissa lähete ja tavaratalo-ostoksissa kassakuitti toimivat takuutodistuksina, säästä ne! Kanta-asiakkaalla on käytössään myös takuupankki ja oma ostohistoria johon ostot tallentuvat. Kanta-asiakkaan takuupankkiin tallentuvat vain tunnistautuneena kanta-asiakkaana tehdyt ostot.

Takuu ei korvaa normaalia kulumista, virheellisestä käytöstä, eikä virheellisestä asennuksesta johtuvia vahinkoja. Takuuaikana tuote korjataan tai vaihdetaan uuteen. Takuuaika lasketaan alkuperäisestä ostopäivästä, eikä se ala uudelleen takuuvaihdon yhteydessä.

Miten toimia takuutapauksissa:

1.      Tarkista onko tuotteen takuu voimassa ja takuuehdot.

2.      Ota aina ensin yhteys Motonet-tavarataloon tai asiakaspalveluumme (puh. 0403 190 190) ennen kuin teetät takuun alaisille osille korjauksia.

3.      Asiakaspalvelustamme saat ohjeet miten rikkoutuneiden osien kanssa toimitaan.

Tarvittaessa, voit tehdä takuupyynnön käyttämällä palautelomaketta

Ota aina yhteys asiakaspalveluumme (puh. 0403 190 190) ennen kuin teetät takuun alaisille osille korjauksia!

Vahingoittunut lähetys

Mikäli lähetys on kuljetuksen aikana rikkoutunut tai pakkaukseltaan vioittunut, tee siitä heti kirjallinen vahinkoilmoitus Matkahuoltoon tai Postiin toimitus tavasta riippuen. Pakkaamme kaikki tuotteet asianmukaisesti minimoidaksemme lähetyksen vahingoittumisen. Emme vastaa kuljetuksessa aiheutuneista vahingoista.

Itellan asiakaspalvelu puh. 0200 71000

Matkahuollon asiakaspalvelukeskus puh. 0800 132 582

Huomioita tuoteluettelosta ja varaosista:

Ennen varaosan asennusta
Vertaa aina uutta osaa vanhaan ennen kuin alat purkaa vanhaa osaa tai viimeistään ennen asennusta! Mikäli uusi osa on mitoiltaan erilainen kuin vanha osa - älä asenna! Tarkista että saamasi osan tuotenumero täsmää luettelon tietoihin. Jos olet epävarma asennustavasta, hanki korjausopas tai vie auto korjaamolle. Oppirahat ovat ikäviä maksaa.

Tuoteluettelo ja varaosaluettelo
Osien sopivuus on varaosavalmistajien ilmoittama. Emme vastaa mahdollisista virheistä, korjaamme luetteloinnissa mahdollisesti löytyviä virheitä aktiivisesti. Auton valmistajien ja osavalmistajien merkki- ja mallinimityksiä on käytetty pelkästään viitteenä eikä siis edellytä osien olevan alkuperäisvalmisteita.

Huom! Osa verkkokaupan tuotekuvista voivat olla viitteellisiä, eivätkä ne välttämättä vastaa täydellisesti myynnissä olevaa tuotetta.

Tarkennuksia varaosaluettelon merkintöihin

VAIHTOLAITTEET / PANTTIMAKSUT Tuotteen hintaan lisätään vaihtelevan suuruinen panttimaksu, joka palautetaan kun toimitat meille korjauskelpoisen vanhan osan tilalle.

MERKKI- JA MALLINIMITYKSET Auton valmistajien sekä osavalmistajien merkki- ja mallinimityksiä on käytetty pelkästään viitteenä, eikä niiden käyttö edellytä osien olevan alkuperäisvalmisteita.

HINNAT Hinnat ovat julkaisupäivän hinnaston mukaiset. Varaamme oikeuden hintamuutoksiin ilmoittamatta siitä etukäteen.

SOPIVUUSMERKINNÄT
Sopivuutta ilmaisevat merkinnät:
O= oikea
V= vasen
A= alempi
Y= ylempi
U= ulompi
S= sisempi
Osan puolta (vasen, oikea) miettiessä katsotaan autoa takaa päin. Merkinnät eivät ilmaise kappalemääriä, vaan siis pelkästään sopivuuden.

Esim. V/O tarkoittaa että osa sopii sekä oikealle, että vasemmalle puolelle. Vastaavasti saattaa esiintyä merkintä eteen/taakse, tai ulompi/sisempi (U/S) ym. vastaavia.

LYHENTEITÄ:
VP= vesipumppu
VL= vaihtovirtalaturi
OT= ohjaustehostaja / ohjaustehostin
ALV= alennusvaihde (starteissa)
ILM= ilmastoitu

Evästeet

Kävijän tietokoneelle voidaan ajoittain siirtää ns. evästeitä ("cookies"). Evästeillä voidaan kerätä tietoja esimerkiksi miltä sivulta olet siirtynyt osoitteeseen, mitä www-sivujamme olet selannut ja milloin, mitä selainta käytät, mikä on näyttösi resoluutio ja käyttöjärjestelmä, sekä mikä on tietokoneesi IP -osoite eli mistä Internet -osoitteesta lähettämäsi tiedot tulevat ja minne ne vastaanotetaan.

Evästetietojen avulla Palvelun kävijämääriä voidaan seurata Motonet Oy:n ja sen yhteistyökumppaneiden toimesta sekä analysoida ja kehittää kävijöitä paremmin palvelevaksi. Lisäksi Motonet Oy:n yhteistyökumppanit saattavat käyttää mainonnan kohdentamiseksi evästeitä, joilla kerätään tietoa kävijän vierailuista tällä ja muilla sivustoilla. Evästeiden avulla kerättyä tietoa käytetään kävijän kiinnostusten kohteiden perusteella kohdennetun mainonnan tuottamiseen. Evästeiden avulla tehdyssä mainonnan kohdentamisessa kävijää ei yksilöidä eikä tietoja yhdistetä kävijältä mahdollisesti muussa yhteydessä saatuihin henkilötietoihin.

Kävijällä on mahdollisuus estää evästeiden käyttö muuttamalla selaimensa asetuksia siten, että selain ei salli evästeiden tallentamista. Kävijä hyväksyy, että joidenkin palveluiden osalta evästeiden käytön estäminen saattaa kuitenkin vaikuttaa palvelun toiminnallisuuteen.

 

 

Ostoskori on tyhjä