Motonet-logo
Verkkokaupan asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu 030 621 20 (8 senttiä / minuutti) asiakaspalvelu@motonet.fi
Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 09-21, la klo 09-19 ja su klo 10-18.
Tervetuloa Motonetin MP 2021 -sivustolle!

Täältä löydät kuumimmat varusteuutuudet kaudelle 2021 sekä monta muuta varteenotettavaa tuotetärppiä. Mukana on myös vinkkejä moottoripyörän yleisimpiin huoltoihin, jotta ajokausi olisi onnistunut heti ensimetreistä lähtien. Tällä kaudella tulemme panostamaan voimakkaasti varaosien saatavuuteen. Työstämme parhaillaan varaosasopivuuksia niin moottoripyöriin ja mönkijöihin kuin myös mopoihin ja moottorikelkkoihin.

Yoko tai ei mitään

YOKO-päämaja sijaitsee Helsigin merellisessä Jätkäsaaressa, Länsisataman kupeessa, joka on monelle motoristille portti Manner-Eurooppaan. Yokolla on 40 vuoden kokemus ja asiantuntemus laadukkaiden moottoripyörävaatteiden suunnittelusta ja valmistuksesta. Varusteet on suunniteltu palvelemaan kaikkia kuskeja Suomen haastavissa sääolosuhteissa.
Takkia vailla?
Osta moottoripyörävaruste ja tunnistaudu kanta-asiakkaaksi,
voit voittaa Yoko Skutsi Summer -ajotakin!

Kaikkien 1.-30.6. moottoripyörävarusteen ostaneiden ja kassalla tai verkkokaupassa ennen maksamista tunnistautuneiden kanta-asiakkaiden kesken arvotaan Yoko Skutsi Summer -ajotakki (arvo 159 €)

Lue säännöt »

Yoko-arvonnan säännöt

Arvonnan järjestää Motonet Oy, PL 131, 20251 TURKU

Palkintoina arvotaan 159 euron arvoinen Yoko Skutsi Summmer -ajotakki. Arvontaan osallistuvat kaikki kampanja-aikana 1.-30.6.2021 moottoripyörävarusteen ostaneet ja kassalla tai verkkokaupassa ennen maksamista tunnistautuneet kanta-asiakkaat.

Osallistuminen edellyttää kanta-asiakkaaksi tunnistautumista ennen kassalla tai verkkokaupassa maksamista. Ostostapahtumasta ei tarvitse säilyttää kuittia. Palkinto arvotaan kampanja-ajan päätyttyä kesäkuun alussa. Voittajaan ollaan yhteydessä ja palkinnon lunastamisesta sovitaan puhelimitse tai sähköpostitse. Palkintoa ei voi vaihtaa rahaan, muuhun tavaraan tai palveluun. Palkinto noudetaan siitä Motonetista, josta voittaja on ostanut moottoripyörävarusteen.

Varusteita ostaneiden henkilötietoja ei tallenneta erilliseen rekisteriin eikä tietoja luovuteta kolmansille osapuolille. Motonet Oy:n henkilökunta tai heidän perheenjäsenensä eivät voi osallistua arvontaan.

Richa-vaatteet – tyyliä ja laatua

Belgialainen Richa valmistaa laadukkaita mp-vaatteita sekä tekstiilistä että nahasta. Richan vaatteissa yhdistyvät laatu, hyvä suunnittelu ja mainio hinta-laatusuhde. Ei mikään ihme, että Richa on yksi markkinoiden suosituimmista merkeistä.

Astetta parempaa tien päälle

Turvallisesti liikkeellä

D3O tuo turvaa ääritilanteisiin

D3O®:n Ghost-sarjan suojat ovat erittäin ohuita ja hyvin suojaavia. Ohuen rakenteensa ansiosta suoja istuu hyvin myös liikkuessa varmistaen parhaan suojauksen onnettomuustilanteessa.

Suojat päälle ja baanalle

Lisää tuotteita turvalliseen moottoripyöräilyyn »

Turvallisuutta ja tyylikkyyttä samassa paketissa

NOLAN-kypärät

Nolan-moottoripyöräkypärät on valmistettu jo vuodesta 1972 lähtien Italian Bergamossa

Nolan tuli tunnetuksi tuomalla markkinoille Lexanista ruiskuvalamalla valmistetut moottoripyöräkypärät. Lexan™ on kehitetty alun perin Nasalle Apollo-ohjelman astronauttien kypäriä varten. Sen ominaisuudet ovat täysin ylivertaiset verrattuna edullisemmissa kypärissä yleisesti käytettyihin muovilaatuihin. Nolan on koko olemassaolonsa ajan panostanut merkittävästi tutkimukseen ja tuotekehitykseen, ja Nolanilla on kaksi omaa testilaboratoriota, jotka testaavat noin 4 000 kypärää joka vuosi. Tämän lisäksi kypäriä testataan myös ulkopuolisissa laboratorioissa laadun varmentamiseksi. Kaikki Nolanin valmistamat kypärät ovat saaneet vähintään neljä tähteä viidestä Sharpin suorittamissa testeissä. Samoissa testeissä avattavien kypärien osalta Nolan on ainut valmistaja, jonka kaikkien testattujen mallien leukaosat ovat pysyneet kiinni koko testin ajan. Nolan on nykyään Euroopan suurin kypärävalmistaja ja ainoa, joka tekee itse kypärien visiirit. Innovatiivisten teknisten ratkaisujen lisäksi Nolan tunnetaan myös laadustaan ja tyylikkäästä italialaisesta muotoilusta.

Kypärien aatelia

Katso markkinoiden kovin kypärävalikoima »

NYT UUTTA! Laajennettu Varaosavalikoima

Kaudelle 2021 panostamme voimakkaasti mp-varaosien saatavuuteen. Tällä hetkellä valikoima on laajentunut yli tuhannella nimikkeellä käsittäen muun muassa polttoaine ja sähköjärjestelmän osia ja työ jatkuu edelleen. Olemme myös panostaneet vahvasti eri vapaa-ajaneuvojen luettelointiin, joten jatkossa löydät meiltä varaosat mönkijöihin, kelkkoihin ja vesijetteihin. Tällä sivulla voit tutustua valikoimaamme hieman tarkemmin.

Miten etsit varaosia Motonetin verkkosivuilta »
Mene Motonetin verkkokaupan varaosahakuun

1. Valitse ajoneuvotyyppi. Rekisterinumero haku toimii tällä hetkellä vain autoissa.

2. Valitse ajoneuvosi. Esimerkiksi moottoripyörät & skootterit ja merkiksi Honda.

3. Valitse sitten pyörämalli sekä vuosimalli, mihin olet varaosia etsimässä. Esimerkiksi Honda CBR 1100 XX vuosimalli 2006.

4. Klikkaa ”Hae varaosia” painiketta ja saat listauksen saatavilla olevista varaosista.

5. Klikkaamalla sivupalkin osioita pääset katsomaan saatavilla olevat tuotteet aina tietystä varaosaryhmästä. Esimerkiksi Suodattimet ja öljyt alta pääset suoraan Öljynsuodattimet-osioon, josta näet kaikki saatavilla olevat öljynsuodattimet.

6. Klikkaamalla tuotekortin auki saat lisätietoa tuotteesta ja näet myös myymäläkohtaisen saatavuuden.

Athena-tiivisteet ja -varaosat »
Athena on ollut yksi maailman johtavista tiivistevalmistajista jo vuodesta 1973. Athena valmistaa myös lukuisia muita moottorinosia, kuten mäntiä ja sylintereitä kaksipyöräisiin. Athena on synonyymi laadulle!
Brembo-jarrupalat ja levyt »
Brembo on maailman johtava jarruvalmistaja, joka toimittaa alkuperäisjarrut monille mp-valmistajille, kuten BMW:lle, Ducatille ja KTM:lle. Ehdoton laatu ja toimintavarmuus on jatkuvan tuotekehittelyn tulosta. Brembon kattavasta valikoimasta löydät jarrupalat ja -levyt niin off-road, katu- kuin kilpakäyttöönkin.
Brembo-varaosat Orgaaniset jarrupalat alkaen 19,90e
Sintteri jarrupalat alkaen 29,90e
Serie Oro jarrulevyt alkaen 69,90e
TRW Moto -varaosat »
Tiesitkö että TRW valmistaa myös muutakin kuin jarruosia. Motonetin valikoimasta löydät myös TRW- kytkinosat ja -ohjaustangot.
• Orgaaniset jarrupalat alkaen 19,90e
• Sintteri jarrupalat alkaen 24,90e
• TRW-jarrulevyt alkaen 49,90e
98-27629 TRW-kytkinsarja, sisältää: massalevyt, välilevyt, jouset ja kytkinkopan tiivisteen. Sarjan sisältämät jouset ovat noin 10 % jäykemmät verrattuna alkuperäisiin, välilevyjen materiaali teräs.
Hiflofiltro-suodattimet »
Hiflofiltro-öljynsuodattimet Hiflofiltro on maailman ainoa moottoripyörien öljynsuodattimien valmistaja, jolla on TÜV-hyväksyntä. Suodattimet valmistetaan parhaista saatavilla olevista materiaaleista, ja ne täyttävät (tai jopa ylittävät) alkuperäisvalmistajan vaatimukset. Tiesitkö, että Hiflo käyttää öljynsuodattimissaan myös Suomalaisen Ahlström:n valmistamaa suodatinpaperia.

Valikoima kattaa markkinoiden yleisimmät mallit, valitse omaan pyörääsi sopiva suodatin tästä: Varaosat »
Hiflofiltro ilmansuodattimet Hiflofiltro-ilmansuodattimet sopivat suoraan alkuperäiseen ilmansuodatinkoteloon. Erittäin laadukas suodatinmateriaali takaa modernien korkeaviritteisten moottorien optimaalisen toiminnan. Öljynsuodattimet alkaen 3,99€ Ilmansuodattimet alkaen 4,99€
K&N suodattimet »
K&N-öljynsuodattimissa on erinomainen virtaavuus sekä suodatuskyky. Suodatinmateriaali on synteettistä, jolla varmistetaan sopivuus kaikille öljylaaduille. Useimmissa suodattimissa on 17 mm mutteri helpottamassa suodattimen vaihtoa.


K&N-ilmansuodattimien suunnittelun lähtökohtana on ollut tarjota erinomainen suodatuskyky sekä korkea, lähes vastukseton ilmanvirtaus. Tyypillinen tehonkasvu paremman hengittävyyden ansiosta on noin 1–4 hevosvoimaa. Hyvin virtaava puuvillaharsoilmansuodatin on pestävä, uudelleenkäytettävä ja ekologinen vaihtoehto. Se on suunniteltu kestämään ajoneuvon koko eliniän. K&N-ilmansuodattimet koostuvat erillisistä puuvillaharsoista, jotka on asetettu kahden alumiiniverkon väliin. Tämä materiaali taitellaan ja öljytään suodatuskyvyn parantamiseksi. Yleensä suodatin on öljytty jo tehtaalla, joten se on ostettaessa käyttövalmis, tämä kannattaa kuitenkin tarkistaa aina suodattimesta ennen käyttöönottoa. Huoltoväli on jopa yli 30 000 km riippuen ajo-olosuhteista. K&N-suodattimet ovat yksinkertaisesti maailman parhaita ilmansuodattimia!

Valitse omaan pyörääsi sopiva suodatin tästä: Varaosat »

Katso tästä, kuinka K&N-ilmansuodatin huolletaan:

Öljynsuodattimet alkaen 6,99€ Ilmansuodattimet alkaen 49,90€ K&N ilmansuodattimen huoltopakkaus 59-3081
JT ketjut ja rattaat »
JT Sprocket on maailman suurin ratasvalmistaja. Valikoima kattaa yli 2500 mp- sekä ATV-mallia. Materiaalina käytetään ainoastaan laadukkainta C45/C49-terästä takarattaissa ja SMC420-kromimolybdeeniterästä eturattaissa.


Saatavilla on myös eturattaita, joissa on kumivaimennus, joka vähentää niin ääntä kuin värinääkin. Näin ollen melu pienenee ja rattaan kestoikä pitenee.

JT Sprocket on tunnettu erittäin laadukkaista rattaistaan, mutta yritys valmistaa myös ketjuja. Laaja valikoima kattaa kaikki käyttökohteet o-renkaattomasta Z3-sarjan x-renkaalliseen Super Heavy Duty -ketjuun.
Valitse omaan pyörääsi sopivat ketjut ja rattaat tästä: Varaosat »
D.I.D ketjut »
D.I.D-ketjuihin luottavat maailman suurimmat mp-vamistajat, miksi et siis sinäkin? Valikoimasta löytyvät parhaat ketjut jokaisen motoristin tarpeisiin: kadulle, maastoon sekä matka- ja kilpa-ajoon.
Valitse omaan pyörääsi sopivat ketjut ja rattaat tästä: Varaosat » Katso tästä D.I.D:n vinkit ketjun vaihtamiseen:
Tuotteet: D.I.D ketjut alkaen 15,90€
Tourmax-varaosat »
Kaikki Tourmax-varaosat valmistetaan Japanissa. Tourmax-laadusta voit olla varma, sillä tuotteet käyvät läpi erittäin tiukan laatukontrollin. Varaosien laatu vastaa aina vähintään alkuperäistä varaosaa ja usein jopa ylittääkin sen. Valikoima kattaa tällä hetkellä jarrusatuloiden ja pääsylinterin tiivisteet, sähköjärjestelmän osia, kuten jännitteensäätimet ja staattorit sekä polttoainejärjestelmän osia, kuten polttoainepumput, kaasuttimen kumikurkut, huoltosarjat, kalvot ja polttoainehanojen korjaussarjat.
Alkuperäiset varaosat »

Tee kausihuolto itse!

Kausihuolto on kohtalaisen helppoa tehdä myös itse. Huolellisella kausihuollolla varmistat turvalliset ja nautittavat ajelut. Kokosimme avuksesi muistilistan siitä, mitä kaikkea on hyvä tarkistaa ja huoltaa.

×
Öljyn- ja suodattimen vaihto, mikäli teit tämän jo syksyllä tarkista että öljyä on riittävästi ja sen koostumus näyttää normaalilta. Mikäli öljyn väri on harmaa, siihen on sitoutunut paljon kondensoitunutta vettä ja öljy on syytä vaihtaa. Öljy on suositeltavaa vaihtaa syksyllä ajokauden päätteeksi, jolloin talvisäilytys tapahtuu tuoreella öljyllä. Vanhassa öljyssä oleva kosteus saattaa aiheuttaa pistesyöpymiä moottorin sisällä. Tarkista myös mahdollinen vaihteisto- ja peräöljy ja milloin ne on viimeksi vaihdettu.

Öljysuositus ja vaihtoväli löytyy pyöräsi käyttöohjekirjasta. Motonetin valikoimasta löydät suosituimmat öljymerkit ja oikea öljy kaikkiin pyöriin.
Moottoripyörän öljyn ja öljynsuodattimen vaihto »

Moottoripyörän öljyä ja suodatinta vaihtaessa on tärkeää huolehtia, että vanha öljy ei leviä ja sotke ympäristöä. Tarkista ennen projektin aloittamista, että kaikki tarvittava on käden ulottuvilla.
    TYÖHÖN TARVITSET
  • Pyörääsi sopiva öljy (viskositeetti ja laatuluokka mainittu yleensä käyttöohjekirjassa)
  • Öljynsuodatin
  • Suodattimen kuppiavain (kaikissa malleissa tätä ei tarvita)
  • Hylsysarja ja momenttiavain
  • Uusi tiiviste öljyn tyhjennystulppaan
  • Astia jäteöljylle
  • Huoltopukki, mikäli pyörässä ei ole keskiseisontatukea

ESIMERKKIPROJEKTISSAMME SUZUKI BANDIT 1200, VM. 2002
Käytä moottori lämpimäksi ennen työn aloittamista, jotta kaikki vanhaan öljyyn sitoutunut lika poistuu moottorista. Laita astia öljypohjan alle ja avaa öljyn tyhjennystulppa. Käytä työkäsineitä ja varo kuumaa pakoputkea sekä öljyä. Odota jonkin aikaa, jotta moottori olisi mahdollisimman tyhjä vanhasta öljystä.
Käytä moottori lämpimäksi ennen työn aloittamista, jotta kaikki vanhaan öljyyn sitoutunut lika poistuu moottorista. Laita astia öljypohjan alle ja avaa öljyn tyhjennystulppa. Käytä työkäsineitä ja varo kuumaa pakoputkea sekä öljyä. Odota jonkin aikaa, jotta moottori olisi mahdollisimman tyhjä vanhasta öljystä.
 Puhdista öljytulppa ja asenna uusi tiivisteprikka. Mikäli tyhjennystulpassa on magneetti, tarkista onko siihen jäänyt likaa tai metallihilsettä.
Puhdista öljytulppa ja asenna uusi tiivisteprikka. Mikäli tyhjennystulpassa on magneetti, tarkista onko siihen jäänyt likaa tai metallihilsettä.
Asenna öljytulppa takaisin valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Käytä momenttiavainta, sillä öljypohja on hyvin usein alumiinia eikä kestä ylikiristystä.
Asenna öljytulppa takaisin valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Käytä momenttiavainta, sillä öljypohja on hyvin usein alumiinia eikä kestä ylikiristystä.
Tyhjennä öljynvaihtoastia ja aseta se öljynsuodattimen alle.
Tyhjennä öljynvaihtoastia ja aseta se öljynsuodattimen alle.
Irrota vanha suodatin sopivaa työkalua käyttäen, tässä tapauksessa kuppiavainta ei tarvita sillä vanha suodatin on K&N-merkkinen, jossa on mutterikanta.
Irrota vanha suodatin sopivaa työkalua käyttäen, tässä tapauksessa kuppiavainta ei tarvita sillä vanha suodatin on K&N-merkkinen, jossa on mutterikanta.
Suojaa pakoputkea sopivalla rätillä, jotta siihen ei valuisi öljyä.
Suojaa pakoputkea sopivalla rätillä, jotta siihen ei valuisi öljyä.
Sivele uuteen öljynsuodattimen tiivistepintaan puhdasta moottoriöljyä. Tämä helpottaa avaamista seuraavalla öljynvaihtokerralla, kun tiiviste ei pala moottoriin kiinni.
Sivele uuteen öljynsuodattimen tiivistepintaan puhdasta moottoriöljyä. Tämä helpottaa avaamista seuraavalla öljynvaihtokerralla, kun tiiviste ei pala moottoriin kiinni.
Pyyhi moottorin tiivistepinta vanhasta öljystä ja liasta ennen uuden suodattimen asentamista. Noudata kiristyksessä valmistajan ohjeita.
Pyyhi moottorin tiivistepinta vanhasta öljystä ja liasta ennen uuden suodattimen asentamista. Noudata kiristyksessä valmistajan ohjeita.
Tarkista käyttöohjekirjasta öljyn täyttömäärä. Avaa täyttötulppa ja kaada moottoriin öljyä sopivaa suppiloa apuna käyttäen. Älä kaada koko täyttömäärää vaan jätä hiukan vajaaksi. Sulje täyttötulppa, käynnistä moottori ja tarkista, että öljyvalo sammuu. Tarkista samalla, että öljyä ei vuoda. Sammuta moottori ja odottele rauhassa, että öljy valuu takaisin öljypohjaan.
Tarkista käyttöohjekirjasta öljyn täyttömäärä. Avaa täyttötulppa ja kaada moottoriin öljyä sopivaa suppiloa apuna käyttäen. Älä kaada koko täyttömäärää vaan jätä hiukan vajaaksi. Sulje täyttötulppa, käynnistä moottori ja tarkista, että öljyvalo sammuu. Tarkista samalla, että öljyä ei vuoda. Sammuta moottori ja odottele rauhassa, että öljy valuu takaisin öljypohjaan.
Tarkista tämän jälkeen öljypinnan taso tarkistusikkunasta ja lisää tarvittaessa öljyä.
Tarkista tämän jälkeen öljypinnan taso tarkistusikkunasta ja lisää tarvittaessa öljyä.

Nelitahtiöljyt » Vaihteistoöljyt » Peräöljyt »


Mikäli pyöräsi on nestejäähdytteinen tarkista myös nesteen määrä. Jäähdytinnesteet »

Tarkista sytytystulppien kunto. Tämä on hyvä tehdä vaikka tulppien vaihtoväli ei olisi vielä täynnä. Mikäli tulpat ovat monta vuotta koskematta saattaa niitä olla vaikea saada irti kun ne ”ryytyvät” sylinterikanteen. Varaosat »

Tarkista ilmansuodattimen kunto ja mikäli se on likainen niin vaihda se uuteen taikka pese se jos pyörässäsi on pestävä suodatin. Varaosat »

Tarkista jarrupalojen ja levyjen kunto ja vaihda tarvittaessa. Tarkista myös että jarrut toimivat normaalisti. Katso, että jarrunestettä on riittävästi ja Kiinnitä huomiota myös nesteen väriin: tumma neste kannattaa vaihtaa.
Varaosat »

Tarkista akun varaustaso ja lataa se tarkoituksenmukaisella laturilla. Mikäli akku on kunnossa ja ladattu niin asenna se pyörääsi ja kytke akkukaapelit kiinni akkuun, + napa ensin ja sitten – napa jotta ei synny kipinöintiä. Mikäli akku ei enää ota varausta vastaan niin uuden akun löydät alla olevasta linkistä. Samalta sivulta löydät myös lisäinfoa akkujen talviylläpidosta. Akut » Laturit »

Tarkista renkaiden kunto ja ilmanpaine. Mikäli renkaat ovat kuluneet, kyljissä vaurioita, kulutuspintaa keskellä alle 1 mm taikka renkaat ovat useita vuosia vanhat, uusi renkaat. Renkaiden ikä löytyy renkaan kyljessä olevasta merkinnästä, joka ilmaisee renkaan valmistusajankohdan. Renkaan vanhetessa sen kumiseos kovettuu, jolloin pito heikkenee. Valintakoneestamme voit kätevästi etsiä renkaita koon, käyttötarkoituksen taikka tuotemerkin perusteella. Rengasvalintakone »


Puhdista ja voitele ketju mikäli et tehnyt sitä jo syksyllä ajokauden päätteeksi. Tarkista samalla myös ketjun ja rattaiden kunto sekä ketjun kireys. Mikäli ketjussa näkyy juuttuneita lenkkejä, puuttuvia o-renkaita taikka joudut kiristämään ketjua useasti ovat ketjut ja rattaat vaihtokunnossa. Moottoripyörän ketjun ja rattaiden vaihto »

Ketjujen ja rattaiden vaihto moottoripyöriin on yleensä kohtalaisen helppo huoltotoimenpide. Ennen työn aloittamista varmista, että sinulla on tarvittavat osat, työkalut ja tarvikkeet. Seuraavat osat ja tarvikkeet ovat välttämättömiä:
  • pyörääsi sopivat ketjut ja rattaat
  • hylsysarja ja momenttiavain
  • lenkkiavaimia
  • mutterinväännin
  • ketjun katkaisu ja niittaus työkalu
  • laakerirasvaa ja ruuvilukitetta tarvittaessa
  • huoltopukki, mikäli pyörässä ei ole keskiseisontatukea

Ketjujen ja rattaiden tyypillinen vaihtoväli säännöllisellä huollolla on o-renkaattomilla ketjuilla noin 5000-10.000 km ja x-rengasketjuilla noin 20.000-30.000 km. Ketjun ja rattaiden vaihdon tarvetta pystyy ennakoimaan rattaiden kunnosta. Mikäli hampaat alkavat olemaan taipuneita on ketjut ja rattaat syytä vaihtaa. Venynyt ketju aiheuttaa myös nykivää ajokäyttäytymistä minkä huomaa varsinkin hitailla nopeuksilla. Toistuva ketjun kiristystarve ennakoi myös ketjunvaihdon tarpeesta. Muista vaihtaa aina ketju ja rattaat yhtä aikaa sillä uusi ketju ja kuluneet rattaat taikka uudet rattaat ja vanha ketju eivät ole pitkäikäinen vaihtoehto. Mikäli vaihdat samalla toisiovedon välityssuhdetta esim. isompi takaratas niin huomioi että vakiopituinen ketju ei välttämättä riitä. Alla olevat ohjeet pätevät Suzuki GSX1400 pyörään, huomaa että mallikohtaisia rakenteellisia eroja on.
Esimerkkiprojektissamme GSX 1400, VM. 2006
Ketjun jumittuneet lenkit kertovat vaihdon tarpeesta.
Ketjun jumittuneet lenkit kertovat vaihdon tarpeesta.
Irrota ensin eturattaan kotelo...
Irrota ensin eturattaan kotelo...
...ja sen jälkeen kytkimen työsylinteri.
...ja sen jälkeen kytkimen työsylinteri.
Irrota nopeusmittarin anturi.
Irrota nopeusmittarin anturi.
Löysää eturattaan mutteri, käytä tarvittaessa mutterinväännintä.
Löysää eturattaan mutteri, käytä tarvittaessa mutterinväännintä.
Löysää takarattaan mutterit: pyydä kaveria käyttämään takajarrua, näin takapyörä pysyy paikoillaan.
Löysää takarattaan mutterit: pyydä kaveria käyttämään takajarrua, näin takapyörä pysyy paikoillaan.
Aseta ketjun katkaisutyökalu paikoilleen siten, että se on 90 asteen kulmassa ketjuun nähden ja katkaisupää on ketjutapin keskellä.
Aseta ketjun katkaisutyökalu paikoilleen siten, että se on 90 asteen kulmassa ketjuun nähden ja katkaisupää on ketjutapin keskellä.
Tarkista oikeat asetukset työkalun käyttöohjeesta. D.I.D-työkalussa asento A on ketjun katkaisua varten.
Tarkista oikeat asetukset työkalun käyttöohjeesta. D.I.D-työkalussa asento A on ketjun katkaisua varten.
Katkaise vanha ketju sopivia lenkkiavaimia käyttäen.
Katkaise vanha ketju sopivia lenkkiavaimia käyttäen.
Yhdistä uusi ja vanha ketju tilapäisesti nippusiteellä ja ”vedä” uusi ketju paikoilleen vanhan avulla. Vedä uusi ketju niin pitkälle, että molemmat päät ovat takarattaan puolivälissä, näin ketjulukon asentaminen on helpompaa.
Yhdistä uusi ja vanha ketju tilapäisesti nippusiteellä ja ”vedä” uusi ketju paikoilleen vanhan avulla. Vedä uusi ketju niin pitkälle, että molemmat päät ovat takarattaan puolivälissä, näin ketjulukon asentaminen on helpompaa.
Laita runsaasti rasvaa ketjuholkkeihin, rasva sisältyy yleensä ketju-
pakkaukseen.
Laita runsaasti rasvaa ketjuholkkeihin, rasva sisältyy yleensä ketju- pakkaukseen.
Rasvaa uusi ketjulukko huolellisesti.
Rasvaa uusi ketjulukko huolellisesti.
Rasvaa myös ketjulukkoon tulevat x-renkaat.
Rasvaa myös ketjulukkoon tulevat x-renkaat.
Asenna ketjulukko paikoilleen, laita yhdet x-renkaat lukon tappeihin.
Asenna ketjulukko paikoilleen, laita yhdet x-renkaat lukon tappeihin.
Laita loput x-renkaat ketjulukon tappeihin.
Laita loput x-renkaat ketjulukon tappeihin.
Asenna ketjulukon sivulevy paikoilleen niittaustyökalulla.
Asenna ketjulukon sivulevy paikoilleen niittaustyökalulla.
Käännä työkalun tuurna toisinpäin ja laita siihen sivulevyn pidike, asetus edelleen A-asennossa. Kiristä pulttia, kunnes tunnet selvän vastuksen. Älä kiristä liikaa, ettei ketjulukko jää liian tiukalle.
Käännä työkalun tuurna toisinpäin ja laita siihen sivulevyn pidike, asetus edelleen A-asennossa. Kiristä pulttia, kunnes tunnet selvän vastuksen. Älä kiristä liikaa, ettei ketjulukko jää liian tiukalle.
Tarkista että ketjulukon sivulevy on suorassa ja ettei liitos ole jäykkä.
Tarkista että ketjulukon sivulevy on suorassa ja ettei liitos ole jäykkä.
Seuraavaksi tarkista työkalun oikea asetus: D.I.D-työkalussa asento B on niittaamista varten.
Seuraavaksi tarkista työkalun oikea asetus: D.I.D-työkalussa asento B on niittaamista varten.
Niittaa ketjulukon päät käyttäen lenkkiavaimia. Tarkista, että työkalun niittauspää on ketjutapin keskellä ja työkalu on 90 asteen kulmassa ketjuun nähden. Kiristä pulttia, kunnes tunnet selvän vastuksen. Älä kiristä liikaa.
Niittaa ketjulukon päät käyttäen lenkkiavaimia. Tarkista, että työkalun niittauspää on ketjutapin keskellä ja työkalu on 90 asteen kulmassa ketjuun nähden. Kiristä pulttia, kunnes tunnet selvän vastuksen. Älä kiristä liikaa.
Tarkista niittauksen kireys käyttämällä työkalun niittaustuurnaa. Mikäli tuurna koskettaa sivulevyyn on niittaus valmis. Mikäli ei, on niittausta jatkettava. Muista niitata molemmat ketjutapin päät. Tarkista vielä lopuksi että liitos ei ole jäykkä.
Tarkista niittauksen kireys käyttämällä työkalun niittaustuurnaa. Mikäli tuurna koskettaa sivulevyyn on niittaus valmis. Mikäli ei, on niittausta jatkettava. Muista niitata molemmat ketjutapin päät. Tarkista vielä lopuksi että liitos ei ole jäykkä.
Irrota taka-akselin mutteri, vedä taka-akseli ulos ja irrota takapyörä.
Irrota taka-akselin mutteri, vedä taka-akseli ulos ja irrota takapyörä.
Akselia saattaa joutua naputtamaan vasaralla, pidä välissä esim. puukalikkaa, ettei akseli vaurioidu.
Akselia saattaa joutua naputtamaan vasaralla, pidä välissä esim. puukalikkaa, ettei akseli vaurioidu.
Irrota vanha eturatas.
Irrota vanha eturatas.
Asenna uusi eturatas ja laita kierrelukitetta vetoakselin 
kierteisiin tarvittaessa.
Asenna uusi eturatas ja laita kierrelukitetta vetoakselin kierteisiin tarvittaessa.
Irrota vanha takaratas.
Irrota vanha takaratas.
Tarkista vetopakan laakerin kunto.
Tarkista vetopakan laakerin kunto.
Tarkista vetopakan vaimennuskumien sekä takapyörän laakerien kunto.
Tarkista vetopakan vaimennuskumien sekä takapyörän laakerien kunto.
Puhdista vetopakan ja takarattaan vastinpinta.
Puhdista vetopakan ja takarattaan vastinpinta.
Rasvaa taka-akseli.
Rasvaa taka-akseli.
Asenna uusi takaratas takapyörään jonka jälkeen asenna takapyörä.
Asenna uusi takaratas takapyörään jonka jälkeen asenna takapyörä.
Tarkista ketjun kireys ja säädä tarvittaessa, kiristä taka-akselin mutteri käyttäen momenttiavainta valmistajan ilmoittamaan momenttiin.
Tarkista ketjun kireys ja säädä tarvittaessa, kiristä taka-akselin mutteri käyttäen momenttiavainta valmistajan ilmoittamaan momenttiin.
Kiristä eturattaan mutteri valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Pyydä kaveria käyttämään takajarrua, jotta pystyt kiristämään mutterin.
Kiristä eturattaan mutteri valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Pyydä kaveria käyttämään takajarrua, jotta pystyt kiristämään mutterin.
Asenna nopeusmittarin anturi, tämän jälkeen asenna kytkimen työsylinteri sekä eturattaan kotelo.
Asenna nopeusmittarin anturi, tämän jälkeen asenna kytkimen työsylinteri sekä eturattaan kotelo.
Kiristä takarattaan kiinnitysmutterit. Tarkista ketjun kireys ja säädä tarvittaessa.
Kiristä takarattaan kiinnitysmutterit. Tarkista ketjun kireys ja säädä tarvittaessa.
Ketjun puhdistus- ja voiteluaineet »

Rasvaa vaijerit ja vivut, vaijereiden rasvaamiseen valikoimastamme löytyy vaijerinrasvain. Varmista myös että kaasuvaijeri on kunnossa eli myös kaasun palautus toimii.


Laita polttoainetankkiin tuoretta bensiiniä mikäli et laittanut syksyllä polttoaineen joukkoon stabilointiainetta. Tässä vaiheessa pääset käynnistämään pyörän. Mikäli moottori nikottelee niin tässä saattaa olla helppo ensiapu: Motul Fuel System Clean Moto.

Tarkista vielä valot ja vilkut. Polttimot »


Säädä peilit ja kokeile että ohjaus tuntuu normaalilta, käännä ohjaustankoa ääriasennosta ääriasentoon. Mikäli käännettäessä tunnet selvää jyrinää taikka pykältämistä, niin tarkista ohjauslaakerin kunto.

Näiden huoltojen ja tarkistusten jälkeen pyöräsi on valmis baanalle.
Motonet käyttää verkkosivuillaan evästeitä jotta voimme tarjota paremman käyttökokemuksen. Jatkamalla sivustolla hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää OK

Ostoskori on tyhjä