Motonet-logo
Verkkokaupan asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu 030 621 20 (8 senttiä / minuutti) asiakaspalvelu@motonet.fi
Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 09-21, la klo 09-19 ja su klo 10-18.

MP öljynsuodattimet ja ilmansuodattimet

Moottoripyörän öljynsuodattimet

Useimmissa öljynsuodatinmalleissa on 17 mm:n mutterikanta helpottamassa vaihtoa sekä valmiiksi porattu reikä varmistuslangalle, joten voidaan käyttää myös kilparadoilla. Synteettinen suodinmateriaali sopii käytettäväksi kaikkien öljylaatujen kanssa. Kokovaihtosuotimissa sulkuventtiili estää öljyn valumisen aiheuttamat kuivakäynnistykset.

Moottoripyörän ilmansuodattimet

Ilmansuodattimien suunnittelun lähtökohtana on ollut tarjota korkea, lähes vastukseton ilmanvirtaus, tarjoten silti erinomaisen suodatuskyvyn. Tyypillinen tehonkasvu paremman hengittävyyden ansiosta on noin 1–4 hevosvoimaa. Hyvin virtaava puuvillaharsoilmansuodatin on pestävä, uudelleenkäytettävä ekologinen vaihtoehto. Se on suunniteltu kestämään ajoneuvon koko eliniän. Tyypillisesti ilmansuodattimet koostuvat erillisistä puuvillaharsoista, jotka on asetettu kahden alumiiniverkon väliin. Tämä materiaali taitellaan ja öljytään suodatuskyvyn parantamiseksi. Yleensä öljytty jo tehtaalla, joten ostettaessa käyttövalmis. Tarkista asia suodattimesta ennen käyttöönottoa. Huoltoväli jopa yli 30 000 km riippuen ajo-olosuhteista.

Katso havainnollistava video ilmansuodattimen öljyämisestä ja vaihdosta


Hae valitsemalla ajoneuvo


MOOTTORIPYÖRÄN ÖLJYN JA ÖLJYNSUODATTIMEN VAIHTO

Moottoripyörän öljyä ja suodatinta vaihtaessa on tärkeää huolehtia, että vanha öljy ei leviä ja sotke ympäristöä. Tarkista ennen projektin aloittamista, että kaikki tarvittava on käden ulottuvilla.
    TYÖHÖN TARVITSET
  • Pyörääsi sopiva öljy (viskositeetti ja laatuluokka mainittu yleensä käyttöohjekirjassa)
  • Öljynsuodatin
  • Suodattimen kuppiavain (kaikissa malleissa tätä ei tarvita)
  • Hylsysarja ja momenttiavain
  • Uusi tiiviste öljyn tyhjennystulppaan
  • Astia jäteöljylle
  • Huoltopukki, mikäli pyörässä ei ole keskiseisontatukea

×
ESIMERKKIPROJEKTISSAMME SUZUKI BANDIT 1200, VM. 2002
Käytä moottori lämpimäksi ennen työn aloittamista, jotta kaikki vanhaan öljyyn sitoutunut lika poistuu moottorista. Laita astia öljypohjan alle ja avaa öljyn tyhjennystulppa. Käytä työkäsineitä ja varo kuumaa pakoputkea sekä öljyä. Odota jonkin aikaa, jotta moottori olisi mahdollisimman tyhjä vanhasta öljystä.
Käytä moottori lämpimäksi ennen työn aloittamista, jotta kaikki vanhaan öljyyn sitoutunut lika poistuu moottorista. Laita astia öljypohjan alle ja avaa öljyn tyhjennystulppa. Käytä työkäsineitä ja varo kuumaa pakoputkea sekä öljyä. Odota jonkin aikaa, jotta moottori olisi mahdollisimman tyhjä vanhasta öljystä.
 Puhdista öljytulppa ja asenna uusi tiivisteprikka. Mikäli tyhjennystulpassa on magneetti, tarkista onko siihen jäänyt likaa tai metallihilsettä.
Puhdista öljytulppa ja asenna uusi tiivisteprikka. Mikäli tyhjennystulpassa on magneetti, tarkista onko siihen jäänyt likaa tai metallihilsettä.
Asenna öljytulppa takaisin valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Käytä momenttiavainta, sillä öljypohja on hyvin usein alumiinia eikä kestä ylikiristystä.
Asenna öljytulppa takaisin valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Käytä momenttiavainta, sillä öljypohja on hyvin usein alumiinia eikä kestä ylikiristystä.
Tyhjennä öljynvaihtoastia ja aseta se öljynsuodattimen alle.
Tyhjennä öljynvaihtoastia ja aseta se öljynsuodattimen alle.
Irrota vanha suodatin sopivaa työkalua käyttäen, tässä tapauksessa kuppiavainta ei tarvita sillä vanha suodatin on K&N-merkkinen, jossa on mutterikanta.
Irrota vanha suodatin sopivaa työkalua käyttäen, tässä tapauksessa kuppiavainta ei tarvita sillä vanha suodatin on K&N-merkkinen, jossa on mutterikanta.
Suojaa pakoputkea sopivalla rätillä, jotta siihen ei valuisi öljyä.
Suojaa pakoputkea sopivalla rätillä, jotta siihen ei valuisi öljyä.
Sivele uuteen öljynsuodattimen tiivistepintaan puhdasta moottoriöljyä. Tämä helpottaa avaamista seuraavalla öljynvaihtokerralla, kun tiiviste ei pala moottoriin kiinni.
Sivele uuteen öljynsuodattimen tiivistepintaan puhdasta moottoriöljyä. Tämä helpottaa avaamista seuraavalla öljynvaihtokerralla, kun tiiviste ei pala moottoriin kiinni.
Pyyhi moottorin tiivistepinta vanhasta öljystä ja liasta ennen uuden suodattimen asentamista. Noudata kiristyksessä valmistajan ohjeita.
Pyyhi moottorin tiivistepinta vanhasta öljystä ja liasta ennen uuden suodattimen asentamista. Noudata kiristyksessä valmistajan ohjeita.
Tarkista käyttöohjekirjasta öljyn täyttömäärä. Avaa täyttötulppa ja kaada moottoriin öljyä sopivaa suppiloa apuna käyttäen. Älä kaada koko täyttömäärää vaan jätä hiukan vajaaksi. Sulje täyttötulppa, käynnistä moottori ja tarkista, että öljyvalo sammuu. Tarkista samalla, että öljyä ei vuoda. Sammuta moottori ja odottele rauhassa, että öljy valuu takaisin öljypohjaan.
Tarkista käyttöohjekirjasta öljyn täyttömäärä. Avaa täyttötulppa ja kaada moottoriin öljyä sopivaa suppiloa apuna käyttäen. Älä kaada koko täyttömäärää vaan jätä hiukan vajaaksi. Sulje täyttötulppa, käynnistä moottori ja tarkista, että öljyvalo sammuu. Tarkista samalla, että öljyä ei vuoda. Sammuta moottori ja odottele rauhassa, että öljy valuu takaisin öljypohjaan.
Tarkista tämän jälkeen öljypinnan taso tarkistusikkunasta ja lisää tarvittaessa öljyä.
Tarkista tämän jälkeen öljypinnan taso tarkistusikkunasta ja lisää tarvittaessa öljyä.

K&N moottoripyörän ilmansuodattimet, öljynsuodattimet, ilmansuodattimen huoltopakkaus, huoltokitti, huoltosarja, vapaavirtaussuodattimet, vapaavirtaussuodatin

Motonet käyttää verkkosivuillaan evästeitä jotta voimme tarjota paremman käyttökokemuksen. Jatkamalla sivustolla hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää Hyväksy evästeet

Ostoskori on tyhjä